onsdag 14 april 2010

Full fart mot sommaren...

Nu är det fullspäckat schema för mig, massor i skolan och mycket på jobbet.

Jiji är finare än någonsin, och som sagt så tror jag att poletten har trillat ned för MIG nu, så härligt! Det är tre saker jag har ändrat på och jag är övertygad om att det är avgörande för detta:
1. Börja passet med att rida freestyle/på lång tygel så alla spänningar släpper.
2. Använda suspension rein/aldrig ta ett tygeltag bakåt, bara mjukt uppåt, med innerhanden. Ytterhanden kvar mjukt på samma ställe. (Om han inte tar förhållningen för sätet alltså). På så vis visar jag honom också att vikten ska ligga på bakdelen, inte på framdelen.
3. Vara supernoggrann i skritten med massor av tempoväxlingar i den, och lägga den tid på skritten som behövs, oavsett hur länge.

Förutom detta självklart massor av övergångar också.....

Det är såååå kul att rida just nu, även om det alltid är det! Nu är det extra kul, vi börjar få vikten på bakdelen istället för på bogarna och häromdagen gjorde vi en travlängning i hög form för första gången någonsin, med kraften på rätt ställe ! :)


Helgen var jättetrevlig, lillasyster och jag hamnade på roliga ställen! :)
Nä nu måste jag plugga, skriver mer en annan dag, hej!

Inga kommentarer: