söndag 11 oktober 2009

Söndag...

Idag har jag och Micke skalat äpplen. Mycket äpplen! Vi frös in alltihopa sedan, bli trevligt att ta fram och använda framöver. Igår var jag en sväng till Birsta och sedan till Jiji och red lite markarbete, gick finfint! Idag red vi ut en sväng, finfint! detta kommer att bli såååå bra nästa tävlingssäsomg, tror jag=) Säsong och säsong, vi pallrar oss bara iväg på tre-fyra tävlingar per år, men det blir nog bra, bara piloten får ordning på sits och kavaj och längd på stigläder så..!

Igår var det riktigt lördagsmys här hemma, vi åt jättegod mat och senare så sov jag på Micke i soffan när han tittade på fotbollen, jättemysigt=) En kanonsmarrig kanel- och lingonpaj med lingonmaräng hanns med att göras i helgen, och den var fantastiskt god, längesedan jag åt en så god efterrätt! receptet fanns i senaste numret av Buffé, rekommenderas! Lite klurig att göra, men väl värt besväret!

Tog några kort på finaste bubbis idag, han visar gärna upp sina yoga-konster=) Allt för godis, precis som jag =)

Jiji och skitiga kompisen Nokke spanar neröver. Jiji var nästan ännu skitigare när jag tog in honom!


Nokke försöker charma mig med sitt trick=)



Nu ska jag och Micke se film och mysa ner oss i soffan!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Gahhhhhhhhhhhhh!
Jag som hade borstat och gjort honom så fin! *suck*
Den lilla skithästen... ;-)

Hahaha, va söt han var när han gav dig sitt finaste leende. Tror han försöker smöra åt sig ett äpple ;-)

Å gud va söt Jiji var på den överst bilden, som en lite gullig ponny!

Natt, natt!

Linda sa...

Nu finns receptet utlagt! =)

Yvonne sa...

Jag kommer till stallet runt 20.30 idag. Ska träna först.
Tänkte promenera med Nokkis på plan.
Hoppas vi syns!

Kram!

Anonym sa...

hej gumman...vilka härliga bilder=)..de är roliga djur hästar, som små clowner ibland...Kurre brukar oxå kunna göra riktigt fina konster ibland..//Maria