onsdag 27 maj 2009

Ons

Klockan är 21 och jag har nyss vaknat! Jösses vad skönt med en 2 timmars tupplur efter maten=) Undrar om man kan sova sen....

Idag har jag pluggat en liiiten stund på morgonen, tentaångesten är total men jag får ingenting gjort ändå, suck! Sen blev det till att åka till stallet, slänga in Jiji i finkan, börna till Kungsnäs och hoppträna.

Det gick kanonbra, vi fick hoppa på serpentin (Jiji var lysande), en 5ochenhalva, och en del enkelhinder, som är det absolut svåraste tycker jag! Vi avslutade med en bana och tamejtusan jag klarade av att styra runt utan missar (förut ett kråksprång på ett rättup=) men det gjorde vi om och fick till det kanon). Jiji är sååå duktig och hoppar allt och nuddar inte ens bommen även om vi kommer fel någon gång pga dålig pilot!

Han var lite halvloj idag, saknade lite energi emellanåt, märktes främst i trav, snubblade till någon gång, har man sovit ute och ätit för mycket gräs så blir det så! Men det var ingen fara, vi styrde på i trav på 5ochenhalvan och vips så låg andra hindret på 1,10 (tror jag i alla fall=) men det var nemas problemas att hoppa den oxern, jag var bara livrädd! =)

Usch vad skraj jag var idag, måste ha varit banan på slutet som gjorde det, är livrädd för att hoppa bana, tyvärr! Men jättekul var det såklart också, det är lite dubbla känslor hos dressyrtanten Nina om man säger så! ;)

Nu måste jag plugga!
Hej svejs

Inga kommentarer: