torsdag 27 november 2008

Om man läser på universitet

borde man väl veta hur man referar i en text?? Harvard eller oxford någon??? Här tar man på sig att sammanställa ett arbete och så gör vissa rätt och visar vart man fått allting ifrån - medan vissa skriver en hel text och lägger in några webbsidor längst ned under texten och tror att det är en källhänvisning!!!? Hallå vilket stycke hör till vilken webbsida och vilket datum??? Ska jag ta bort all korrekt källhänvisning och låta allt se ut som ett arbete av en lågstadielelev??? Eller ska jag gissa vart alla stycken kommer ifrån??? Just nu hatar jag grupparbeten eftersom vissa gör det så jäkla crappigt!!! Jag är allergisk mot inkorrekt källhänvisning!!! Varför ska jag behöva mejla runt och tjata???

Jaha nu måste man lämna in ett arbete som ser ut som jag vet inte vad...

Bra att man kan avreagera sig här

Inga kommentarer: