tisdag 18 november 2008

Kära vänner!

Nu är jag tillbaka efter 7 dagars bloggtorka, men bara för att säga att jag har fullt upp! Sen sist så har det hänt en del, men inget spektakulärt, förutom i lördags=)

Om vi går tillbaka till förra veckan:
Så blev jag glad när det äntligen kom snö.

Fick genom skolan vara med på en info om skyddad identitet och hur man hanterar det om någon elev i skolan har det etc. och det var intressant.

Praktiserat och jobbat - man får inte mycket tid över när man har praktik på nästan 100%, jobbar ca 35%, och fortfarande pluggar - alltså har uppgifter, tentor etc. på heltid. Nej då jag tycker inte synd om mig själv - jag bara konstaterar ännu en gång att det är fantastiskt att man inte ska kunna fokusera full tid på praktiken, man har sjukt mycket annat skolarbete som inte tar någon hänsyn till att man praktiserar. Suck på er ni som har bestämt att man inte kan få "pluggfritt" under den viktiga praktiken.

I fredags kom lilla pinglan till stan och vi myste med popcorn framför idol på fredagen, vandrade runt i Birsta City på lördagen och sis shoppade, men inte jag.. Sen var det dags för lite förfest med trevliga bekanta och sedan drog vi en bulle ned på Olearys bowling och käkade, drack gott, och försökte bowla efter det (!). Jag fick en strike på första försöket men givetvis var det något fel på datorn just då så jag fick inga poäng för den. SUR! Sen gick det inget vidare, och jag förlorade som vanligt. Men kul var det! =) (Jäkligt synd bara att min rygg pajade totalt i fredags eftermiddag så jag kunde inte riktigt njuta av helgen)

Hade tänkt att fota en massa hela helgen, men EN (värdelös) bild blev det från Olearys:


Skoj skoj, och sedan drog vi vidare till nån fler pub som jag inte minns namnet på och sedan på lite annat galaj... Riktigt kul var det!!! =)

Helgen avslutades på McD av alla ställen...Men jag och Kajsa var sååååå hungriga på sån mat när vi nyktrat till lite på söndagen så vi var tvugna...!


MMMM ser inte direkt gott ut.

Eftersom jag är en så upptagen person nu i denna månad så är det lite semester på rid-fronten. Min rygg mår inte heller så bra, suck... Men Ojiji kanske kan behöva lite vila han med, för snart är det dags att köra igång inför nästa säsong!=)

Igår morse när jag klev upp 06.00 forfarande sliten efter lördagen såg jag inte direkt fram emot att få gå och lägga mig kl. 24.00. Och det var inte speciellt kul heller, att åka direkt från praktik till jobb på krogen...(märker ni hur mycket jag tycker att andra ska tycka synd om mig?=) Och så upp 05.30 idag. Givetvis fick jag knappt en blund i ögonen i natt eftersom jag låg och var stressad över att jag inte skulle hinna sova tillräckligt. Såååå typiskt mig!

Nu är jag sååå slut och ska natta alldeles strax, underbart! Imorgon blir det lite sovmorgon till 07.00 och förhoppningsvis en ganska lugn dag. Idag var det lite jobbigt när vissa i en killgrupp i åttan var ganska så stökiga och jag blev irriterad ville bara skita i allting just då. Men så var de lite trevliga också mitt upp i alltet och ja... man får se det som att man alltid lär sig alltid något...

Natt

Inga kommentarer: