söndag 15 juni 2008

Tips!

Till alla osäkra där ute!
När du går ut på krogen för att äta en bit mat, så fundera ut innan hur du vill ha ditt kött. Det finns ingenting som heter medel. Det är medium som gäller. Och det finns ingenting som heter medel - välstekt. Antingen beställer man rare/blodig, mediumrare, medium, mediumwell eller welldone/välstekt. Och beställer man medium så får man medium och inte välstekt!!! Medium är inte genomstekt kött.

Så! Nu var det utrett.

Och sen så är det så att renfilé äter man INTE välstekt. Den skall vara medium. Annars äter man fläskfilé istället.

Bra!

Jobbar och jobbar denna helg. Långa pass men bra med dricks=)

Långeman (vakt) är så dumt rolig så jag får dåndimpen. Precis min dåliga humor!
"Långeman drick inte så mycket läsk, det är inte bra."
"Varför inte, vad kan hända?"
"Man får hål i tänderna."
"Nej inte jag, jag har opererat in aluminium i näsan, jag kan inte få hål. Min näsa är som betong!"

=)

Nu ska jag iväg på sista passet denna helgen och sen blir jag ledig hela nästa vecka! Även om jag har fullt upp med annat. Men jag är tamejtusan värd att få vara ledig nu!

På onsdag kommer lillasyster och då ska vi baskemej heja fram Sverige!!!

Puss, hoppas att du fick en bättre helg än mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman förlåt att jag inte svarat på ditt sms har dock ringt hem till dig ett par gången men du bor väl i stallet eller så=)...jag kan tyvärr inte denna vecka jobbade idag och ska jobba onsdag och torsdag sedan imorgon blir det stallet och bakning...jonas fyller på onsdag...men försöker ringa imorgon igen,,,kram//Maria