tisdag 15 januari 2008

Tillbaka till livet!

Äntligen! Nu har jag precis skrivit klart salstentan och kommit hem! Jag har en viss förhoppning om att jag klarat den, men det återstår att se! Det är i alla fall mycket skönt att det är över! Jag har inte riktigt haft något liv under de senaste dagarna, har bara suttit och matat in fakta om vad Karl Popper tyckte och tänkte och vad de logiska positivisterna stod för etc.

GLAD att det är över!
Nu ska jag vara lite ledig hade jag tänkt. Ledig med allt vad det innebär, storstädning som verkligen behövs, skura bilen, tvätta osv. Torsdag kväll ska jag jobba, men onsdag och fredag tänker jag banne mig inte sätta mig och plugga och absolut inte under helgen! Nu har jag fått kasta bort två helger på att sitta inne och plugga så nu får det vara nog! I söndags var det ju helt fantastiskt väder och jag var tvungen att sitta inne som en annan intern.
Har fått några uppgifter till nästa kurs som börjar på måndag. Uppgifterna verkar vara riktigt skojiga, bl.a. så ska jag under ett dygn skriva upp exakt vad jag äter och dricker, vikten på det, samt näringsinnehållet etc. i livsmedlen utifrån tabeller.
Pratade med en lärare där uppe i Umeå och hon berättade att om man läser en tredje termin i Umeå så får man behörighet att jobba på bl.a. Hotell- och restaurangprogrammet med att tex. hålla kurser i näringslära osv.
Tror inte att den kursen hon pratade om går på distans, men jag ska undersöka det, för det är ju en sådan kurs jag har letat efter och verkligen vill läsa! Har inget emot att läsa reguljärt i Umeå under bara en termin, men det är ju pållen som blir problemet. Var han min och jag hade pengar skulle jag utan tvekan ta med honom dit upp, men nu är ju inte fallet så. Ja ja, vi får se vad som händer.
Det känns som om en stor sten har fallit från mitt hjärta i och med att forskningstentan är över, även om jag inte får reda på resultatet förrän om ca tre veckor. Pratade med min kurskamrat Maria igår och hon berättade att hon gjorde ramsor för att komma ihåg saker och begrepp inför tentan. En ramsa var så här: Paddan cyklar fort därifrån. Och en annan ramsa var så här tror jag: Snygga tonåringar är sjuka.
Jag brukar också ha knep för att komma ihåg saker men då gör jag ord istället för meningar. Jag tyckte att dessa meningar var klockrena, och jag skrattade så att jag nästan tappade andan när hon läste upp ramsorna för mig. Jag skrattade såklart inte åt henne, jag kände bara igen mig i det här med att hitta på knep för att minnas, och tyckte att hennes ramsor var så roliga och bra! Gillade speciellt den med paddan!
Nä, nu ska jag åka iväg... Gissa vart? Hann ju inte dit igår.
Men först! Ringa sjukvårdsupplysningen. Jag får ju inte sova på nätterna för den här förbaskade hostan. Den ger sig inte. Var tvungen att sluta äta noskapin också, för jag fick sådana bedrövliga biverkningar, ont i huvudet, snuva, hängig osv. (Läste på bipacksedeln att man kunde få sådana biverkningar som jag fick). Jag blev sjukare förutom att jag slapp hosta på natten.
Och varför går det inte att få till styckeindelning nu då???? Den här bloggen verklar ha ett jäkla humör som inte vill dela in texten i stycken vissa dagar!
Hejdå!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad roligt med näringslära, jag vill få en kopia på de tabeller som du ska använda när du räknar ut vad du äter på en dag! *ler*

Anonym sa...

okej=)

Anonym sa...

hallå där gumman ja nu är jag oxå hemma gick på stan och fikade gott för att fira att denna skit var över=)....så nu ska jag ner i källarn och träna snart...nej men jag har inte haft tid så nu måste jag komma igång...ja men jag fick användning för en ramsa idag, här kan flickan minnas honom kom med under hermeneutiken=)....paddan fick tyvärr cykla vidare någon annanstans....
ha en bra kväll....Maria

Anonym sa...

Stackars paddan! Jasså du beger dig ned i källaren du! Ska börja träna jag med, på friskis. Ha det, kram

Anonym sa...

Jag la inte på idag utan batterierna tog slut å strax efter det så vaknade William tvärt annars hade jag ringt upp.

Anonym sa...

Jo jag förstod att mobilen dog, det är lugnt det! vi hann ju prata en stund =) hörs nästa vecka då när det bör hända lite grejer !!!
=)

Anonym sa...

Ja jag hör av mig när bebisen är ute såklart=) Hoppas på att ni då omgående sätter er i bilen till östersund för att hälsa på hehe ; )