fredag 18 januari 2008

Hoppat!

Nu är jag hemma efter lite hoppträning med pållen! Det var jätteroligt så det får vi snart göra om! Då ska jag ha på mig mera kläder=) Jag som hade gjort mig fin med ridstövlar och allt. Och så var det så kallt därinne att jag var tvungen att ha på mig min tjocka bylsiga reflexjacka! =)

Hade hoppats på att Bitte kunde fota och filma mig lite, men det blir så dåligt batteri i kameran när det är kallt så det blev bara en kort filmsnutt och därifrån kommer det suddiga kortet.
Ojiji var väldigt duktig i alla fall, vi har ju inte hoppat sedan i oktober. Vi hoppade en liten bana och han hoppade jättebra! Det är så kul att hoppa med honom! Även om han är lite knasig emellanåt=)
Han var också duktig när vi skulle rida den långa vägen dit, men han tyckte att det var jätteläskigt att rida förbi kyrkan, för där var det jättemånga pensionärer med hemska rullatorer som faktiskt kan mördas, tyckte han. =) Så jag fick leda honom förbi folksamlingen utanför kyrkan. Det kändes som om det var begravning på gång där inne. Typiskt att vi var tvungen att komma där mitt upp i allt då! Men det klarade vi av, och sen skötte han sig mycket bra.

På hemvägen skrittade han på som aldrig förr och han visste precis vart han skulle gå för att komma hem. Ganska lustigt att han inte brydde sig om långtadare och lastbilar som körde om oss, men stolarna och konerna etc. i ridhuset vågade han inte gå nära förrän vi varit i ridhuset i en timme! Knasboll!

Det var skönt att komma iväg i alla fall, och underbart roligt att hoppa! (Även om jag hade tänkt att rida dressyr idag, ja ja...)...

Nu ska jag ta en dusch och laga lasagne och mysa med min andra älskling när han kommer hem ifrån jobbet=)

Trevlig helg!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fina ni är!
Blir så avundsjuk, vill också hoppa!

Anonym sa...

tack o tack! vi ska hoppa tillsammans snart! =)

Anonym sa...

Så fina in är!
Ni är jätte duktiga. Jag vill också våga hoppa...är lite avis på er nudå
Kram Carro

Anonym sa...

hej gumman ja vår dag har ju sett ganska så lika ut då...stallet sedan samma mat och sedan mys me älsklingen....trevligt...avslutade min kväll me travgalan och det gjorde kanske inte du=)...eller?
många kramar och en trevlig helg...kram maria

Anonym sa...

Carro: Tack! =)Följ med nästa gång! Vore kul med sällskap!!

Maria: haha vad kul att ni åt samma mat också! Nej ingen travgala här, blev lite annat på TV:n=)

Helen sa...

Nina lägg upp en film så man får se er in action:)

Anonym sa...

Ja jag ska göra det... men har bara några sekunders-filmer. Ska vänta tills jag har ngn lite längre film att visa tänkte jag=)