fredag 26 mars 2010

Bra med fredag

Jag förstår inte hur folk har tid att blogga? De som skriver ett-två eller fler inlägg per dag, hur går det till? Jag har tid ungefär en gång i veckan. Jag har i och för sig inte så stor lust att skriva mycket mer heller, kanske är det där det sitter mest.

Förra helgen kom min syster Lisa och hennes Albin upp från Sthlm och hälsade på, väldigt trevligt! Lisa följde med mig till stallet på lördagen, det var strålande sol och riktigt varmt! Hon fick åka på Ojiji som bjöd på en snabb galopp när hon bara ville prova några språng! Tur att han är snäll och inte sticker hem :)
Lisa ville bli fotad på den större hästen, hmpff säger jag bara! Ojiji är ju precis lagom! :)


Perfekt att Albin och Micke har samma humor och samma tokiga idéer :)
Denna vecka har varit riktigt jobbig och körig, uppsatsen jag (och en kollega) skriver på skall vara inlämnad på måndag, vi jobbar för fullt med den nu, och från att ha kännts ganska hopplöst så känns det nu hoppfullt! Dessutom har jag gått upp i tid under mars månad så det har varit späckat schema.
Nästa helg är det påsk och då åker vi till stugan , ska bli såååå mysigt! Brukar alltid vara strålande sol där på påsk så det blir det säkert nu med. Då kommer jag hem brun och fin :)
Men att vara borta 5-6 dagar känns aldrig bra eftersom jag har Ojiji. Ska muta Yvonne med kaka och se om hon har tid att ta hand om min plutt. Usch, har bara ridit 4-5 dagar i veckan de senaste två veckorna, känns inte bra!
Läste i tidningen att våren kommer på tisdag, yes! Natten mot söndag får vi komma ihåg att ställa fram klockan en timme och poff vad ljust det kommer att bli på kvällarna! Underbart!
Ser fram emot gröna knoppar och framtinade ridbanor!




I helgen blir det väääldigt lugnt, ska försöka ta igen väldigt mycket missad sömn och missad tid med Ojiji och Micke.Ikväll blir det mys med god mat och Skavlan, och imorgon tänkte jag försöka ta mig iväg på Bara vara-mässan. Uppsatsen ska också jobbas på lite, men det mesta är faktiskt klart! Nästa vecka är det vanlig jobbdag på måndag, friluftsdag på tisdagen, vilket innebär åka till Paradisbadet tur och retur, vanlig jobbdag på onsdagen och sedan lite längre än halvdag på torsdagen med påskfika. Sedan väntar ett härligt påsklov!
Ha en trevlig helg!



2 kommentarer:

Yvonne sa...

Hihi, vad söta dom var!
Men red hon i repgrimman! Tufft!

nina sa...

Hihi nej vi snodde ditt sidepull och hade över, hon håller i tyglarna på bilden när hon sitter på S:)