tisdag 30 mars 2010

Glad påsk!

Den söta påskbilden kommer från denna sida...

Snart är det påsk! Vi åker upp till fjällen och stugan imorgon så fort jag slutat jobbet. Vi ska i några dagar sola, åka skidor och sitta vid sjön och sola ännu mera, spackla, tapetsera, äta god mat och mysa. Det ska bli jättehärligt!

I måndags lämnade jag och min kollega in uppsatsen vi skrivit, vårt examensarbete. Det skulle vara i Härnösand senast kl. 16 och vi kom dit med det 15.50 så det hanns med precis! Känns jätteskönt! Sen ska det opponeras och responderas och jag har hemtenta och uppgifter som ska göras och lämnas in, men det känns på något sätt lättsamt!

Imorgon börjar mitt efterlängtade påsklov <3.> Känns aldrig kul att åka ifrån Jiji, men jag vet ju att han tas hand på ett ypperligt sätt! Han och Micke är verkligen lika! Så fort jag ska åka någonstans så blir båda två helt underbara! Micke brukar bli supergo när jag ska åka bort en sväng och jag säger alltid: Jaha är det så dags att kramas och pussas som aldrig förr nu då! Hihi. Jiji brukar kännas extra fin när jag ska åka bort, och igår var verkligen inget undantag! Stör mig på andra som skriver om hur fantastisk deras häst är och blablabla men jag måste skriva någon rad om hur sjukt fin han var på slutet igår! Jösses Amalia! Tränade massor i skritten, en övning som Yvonne lärt mig :) Fyra långsamma steg i skritt upp till vanlig skritt fyra steg och tillbaka igen osv osv. Sen tränade vi fattningar ur den långsamma skritten och lite övriga övergångar. Jag kände mot slutet att han blev mer och mer ridbar, mer ihop etc och pang så bara stämde ALLT! Totalt avslappnad, ihop, mellan hand och skänkel, vad man nu vill kalla det, precis den form jag ville ha, behövde bara tänka vad vi skulle göra! WOW! Vilken känsla!

Han tog i för kung och fosterland och var som en dröm att rida! Dessutom hade jag sadel och kandar vilket var läääänge sedan, trodde vi hade glömt bort hur man gjorde med det. Jag kunde sitta sååå stilla, perfekt! Nu hade vi ridit i nästan en timme när vi kom hit så jag tog bara lite i galopp, förhoppningsvis kommer vi komma hit fortare och fortare framöver. NU vet jag hur jag ska hitta det där i alla fall, har hittat det förut också men nu var det med en sådan energi så det bara smällde till i fattningarna! Så nu svävar jag på rosa moln!!





GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: