söndag 21 februari 2010

Vinter och kyla

Ännu en helg förbi, nu börjar det gå fort igen tycker jag. De första veckorna på nya året har gått långsamt, men nu är det bara 2 veckor till sportlovet, efter sportlovet är det 3 veckor till påsklovet, och sen kommer det att rulla på med mer ljus och mindre kyla, hoppas jag! :)

På jobbet flyter det på, och det känns som om det går hyfsat med studierna också, v.12 ska uppsatsen vara inlämnad, men det tror jag vi fixar!

Helgen har varit riktigt riktigt lugn och skön. Har sovit ganska mycket, läst, tittat på Parellivideos (naturlig hästträning), städat, ätit god mat och gosat och haft massor av kul med Jiji! har tränat extra mycket PNH nu (Parelli Natural Horsemanship), eller...egentligen vill jag inte skriva så. Så här: har lekt extra mycket med Jiji denna veckan och provat på skojiga saker.

Jag märker direkt på Jiji att han tycker det är jättekul, han har varit så fin och go de senaste dagarna! Alltså extra mycket jämfört med annars! :)

En sak som jag råkar ut för ibland eftersom jag rider så mycket barbacka är att jag måste hoppa av när jag rider ut, tex. för att jag har tappat en vante eller dyl. Då kommer jag inte upp sedan, utan sten/staket att kliva på. Därför ska jag försöka få Jiji att förstå att det är jättebra om han sänker huvudet så kan jag lägga mig på halsen och han svingar upp mig. Vi får se om jag lyckas! :)

När jag fyller år i maj så vill jag ha en sån här sadel:


Om jag minns rätt så kostar den strax under 30.000, men med frakten blir det ju lite mer... Släkt och vänner ni kan väl gå ihop... :)
Nu ska jag sluta babbla, och krypa till kojs.
Godnatt!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Hihi, den sadeln bygger på min *ler stort*
Fast den där är nog kanske ett strå vassare <3