måndag 30 november 2009

Julen närmar sig...


...och pyntet är nu framme. Micke kom hem med en varsin chokladkalender åt honom och mig idag, sötnosen min! Över en vecka har gått sedan jag skrev, och det har verkligen varit fullt upp på jobbet. Nu har det lugnat ned sig lite, så nu slipper jag jobba 07-18.30 flera dagar i veckan! Denna vecka blir verkligen härlig, har tagit ledigt tors och fre och på torsdag morgon åker jag och Micke till stugan. Jätteskönt att komma dit två veckor innan vi ska upp igen, så hinner vi kanske få upp lite panel på väggarna, så vi får fint på jul!




På fredag kommer Fia och Markus till oss i stugan för god mat och dryck, ska bli himla mysigt. På lördagen ska vi på denna julmarknad nere i byn. Längtar! På lördag kommer även min mor och far och hjälper till med väggar och sedan myser vi med god mat och dryck och en massa tända ljus! =)
Jag rekommenderar verkligen denna sida med bilder från Ljungdalen (där vi har stugan).
Även denna sida är trevlig, Ljungdalen sida!
Det finns ingen bättre avslappning än att ligga framför brasan och må gott!





Nu har vi lite juligt här hemma....
Denna helg har verkligen gått i julens tecken, vi handlade en del julklappar på lördagen, jag har bakat en hel del, bl.a. Leilas Lionbars, gudomligt goda! Här finns receptet
Jag gjorde dock om det lite, och hällde bl.a. i hackade pistagenötter.... hur som helst smaskens! (Snickerskaka är ett annat namn...)


Nu ska jag strax gå och natta, har varit i stallet och ridit min världsfina häst i spöregnet med Yvonne och Nokke. Men vi pratade julklappar så vi kom i julstämning fastän regnet vräkte ned.
I helgen får jag i alla fall uppleva snööööö, så underbart!
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint du har gjort! Ser supermysigt ut! Här går det lite långsammare med pyntet, men barnen har iaf fått nya gardiner... Vi hörs! Kram Birgit