söndag 26 april 2009

Söndag kväll

Innan jag nattar kan jag väl avlägga en rapport om tävlingen idag. I första klassen var han mer spänd än någonsin och jag var tvungen att rida minst en meter innanför staketet hela tiden. Gå ut i hörnen var stört omöjligt och när han blir så där spänd lyssnar han inte på start, stopp och styr heller... Suck och pust. Sen tog vi nya tag och på framridningen till LA:n var han riktigt fin bitvis. Jag kunde slappna av, han kunde slappna av, ja det var bra helt enkelt. Inne på banan var han mycket mycket bättre denna gång.

Vi hann rida runt lääänge innan vi fick startsignal. Han var inte helt hundra fokuserad på mig och spände till bitvis men överlag så har han aldrig varit så avspänd i ridhus på tävling. Tyvärr började han bli trött, blev lite lång i formen och orkade inte i förvända eller den samlade galoppen så det blev avbrott och konstiga vägar, och så var det halterna som blev helt misslyckade alla tre. Bakdelsvändn. och ryggning var inte heller någon höjdare, och jag red som en påse skit emellanåt (ganska mycket=) så vi fick rejäla missar. Men jag log när jag red ut från banan och det var huvudsaken. Är jättenöjd med LA:n. herregud, årets första tävling, dessutom inne i ridhus där vi inte varit sen i höstas, debut i LA:4 osv. Duktig pålle!


Inga bilder, men det blir ju fler tävlingar!

Nu ska jag natta, Micke är ute och kör MC, jättesöt i störtkruka=)

Tack min fina Micke som var med mig hela långa dagen idag och ställde upp till 200 %! Tvättade Jijis fötter, borstade, mockade, tog reda på grejer, packade i och ur, fixade med hästmat, såg till att jag fick vatten precis när jag behövde det, gick runt med Jiji, höll reda på mig... listan kan bli lång! Tack min underbaring!

God natt!

Inga kommentarer: