tisdag 28 april 2009

Tisdag

En fin vårbild från freefoto.com

Nu går det verkligen fort! Första maj på fredag och riktig sommarvärme har man verkligen fått känna på!

Igår eftermiddag åkte jag upp till Härnösand för att se hur det gick till när en student gick upp med sitt examensarbete. Det skulle jag aldrig ha gjort. Det var otroligt pinsamt, respondent var helt ute och cyklade och opponenten var inte heller mycket att hänga i julgranen... Examinatorn satt och tittade på kllockan och petade naglarna. Hur kan man tex glömma slutdiskussionen i examensarbetet, det sista man eg. gör innan arbetslivet och som skall vara någonting man är stolt över!?

Nej usch jag hoppas att detta verkligen är någonting som inte förekommer annars. Jag lärde mig i alla fall inte ett skvatt och åkte hem efter 20 minuter. Min examinering av B-uppsats i svenska språket var en mycket mer seriös tillställning måste jag säga. Oj vad jag låter kaxig då. Jag kanske är det ibland! =)

Igår kväll kikade jag på Ceasar som hjälpte ett par med deras två Grand Danois. Vilka härliga hundar! Om de bara inte var såååå stora och lätt drabbades av diverse åkommor (vad jag förstått iaf) skulle jag verkligen vilja ha två stycken! Oj vad jag skrattade när jag såg den ena som låg på rygg i soffan med benen rakt upp i vädret, han tog upp heeeeela soffan. =)

Nu ska jag ta och kika lite på TV, har precis kommit hem från en tur med en vår-rabiat häst! =) Men det är bra att han är pigg! Ringde och strök mig i LA:4 på söndag - känner att det inte är någon idé att bara rida en klass när det är inomhustävling, tyvärr. Han måste få titta i en klass innan han kan slappna av...Sen så är jag så hoppsugen nu så jag gör hellre det! På onsdag nästa vecka bär det iväg, äntligen! Nu ska jag se till att hålla mig frisk! Dressyr får vi ägna oss åt när det är ute-tävling på gång!

Hej!

Inga kommentarer: