tisdag 7 april 2009

Snart påsk...

Titta vilken fin påskbakelse som eleverna gjort i restaurangen måndag och tisdag. Jag trivs som fisken i vattnet när jag får leka restauranglärare, det skulle jag vilja bli när jag blir stor! Känns jättetråkigt att det är sista dagen på Althinska imorgon... Jag har som sagt en strålande bra handledare, som fixar och donar och ger 100 procent. Trevliga elever också, verkligen!!!!
Rektorn tyckte att jag skulle söka jobb där framöver, så det kanske jag gör någon gång=), även om jag inte har rätt behörighet...

Idag fick jag förfrågan om jag ville vikariera en vecka till som lärare i Liden, men var tvungen att tacka nej eftersom jag ska ha 10 dagars praktik igen efter påsklovet, och det skulle bli svårt att flytta en vecka bara så där... Typiskt!!! Det borde väl vara bättre att få jobba på riktigt än att ha praktik!? Man borde få skippa praktiken om man får jobba tycker jag...

Ja ja, jag hoppas verkligen att det blir någon fler möjlighet till jobb...


Imorgon kanske jag är på baksidan av Sundsvalls Tidning...=) ST haffade mig på stan idag, precis när jag kommer från Althinska med hår plattare än plattast efter kockmössan osv. De frågade en fråga och jag gav ett svar! Enkelt! Ha ha! =)


Oj vad klockan var mycket... måste natta...

Imorgon är det sista dagen, ska ha lektion och sen tvätta bil etc. och fixa lite inför våran lilla resa! Först ska vi till Östersund tors-sön och sedan fjällen sön-tis. Det ska bli skönt, men jag har egentligen ingen lust att åka ifrån Ojiji! Han är så fin så fin nu, och jag vill träna och ha kul...! Och så måste jag ta med tentaplugg... suck... Men det är klart att det ska bli jätteskoj!


Natti natti

1 kommentar:

Linda sa...

Glad påsk!! =) Hoppas att allt är bra med dej! / Linda