lördag 11 april 2009

PÅSK!

Nu är påsken i full gång, och vädret är totalt strålande här i Östersund! Idag ska vi ut och sola vid sjön, tror jag bestämt. Igår var vi på badhuset, nyrenoverad relaxavdelning, mycket trevligt! Vi fick biljetter av lilla lillasyster i julklapp allihopa, och det var helt underbart att få bubbla, åka jätteskojiga rutschkanor, basta, vara med på aufguss (en speciell bastubadning med eteriska oljor och fläktar) och simma lite. Det var så skönt för kropp och själ!

Jag har jäktat som en tok de senaste veckorna, med praktik på heltid, mastodontjobb på helgerna, tentaplugg osv. så nu känner jag att allt detta kommer ut. Jag har fått jätteont på ett ställe i ryggen och jag är helt slut, jag känner mig lite förkyld nästan, känner mig helt enkelt ofräsch, så det var nog tur att jag åkte iväg hit upp och att vi blir borta i fem dagar, så jag hinner hämta igen mig.

Längtar jättemycket efter stallet och Jiji! Vi ska försöka ta oss iväg och hoppa på onsdag, om någon av tjejerna har varit gullig och ridit honom någonting. Kan ju inte åka och träna med en häst som stått i fem dagar. Får hoppas att någon har tid att ta ut och rasta honom. Sen måste jag även ta mig iväg och rida igenom programmen. Bara två veckor kvar nu till tävlingen och ridbanan är slaskig! Men nu ska jag tänka på min hälsa, så det är bara bra att jag är borta från allt vad stall heter nu i fem dagar, så min kropp får vila.

Jag är väldigt ridsugen och igår fick jag erbjudande att rida min absoluta favorithäst i Östersund, Bebop! Men det var mitt i påskmiddagen så det hanns inte med, tyvärr...Han är till salu och idag ska en tjej från Y-trakterna komma och prova honom. Hoppas hon köper honom, för då vet jag var han hamnar och kan fortsätta följa honom!

Igår kväll var jag till Karro en sväng och surrade och käkade ostkrokar=) när de andra gick ut på krogen. Jätteskönt att må bra idag! =) Hon var så gullig och lånade ut sin fina blå Pikeur-kavaj till mig, hon tyckte att jag kunde låna den nu när hon ändå ska ha barna om ca sex veckor. Jag har ju tävat en gång med den förut, och då gick det jättebra, så det bådar gott det här=) Hi hi fat det var ute- tävling och första tävlingarna nu i vår är inne, och det är ju inte Jijis grej, riktigt!=) Men någon gång så kanske han ser mig som en så pass bra ledare at han inte behöver vara rädd för ridhusdörrar och hörn..... =)

Nu ska jag äta frukost, och sedan hoppas jag att de andra dönickarna vaknar (mamma och pappa är redan vakna såklart) så vi kan ta oss ut i solen!

Mamma har slagit på DVD med Hundmannen, perfekt!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Hej hej! Hittade en länk till dig på Yvonnes sida. Jag red ut Ojiji på en tur i solen igår. Lagom ängslig var han men det gick bra till slut. Tänkte rida ut på honom med Marie och Scahrino imorgon, så får han röra sig lite mer åsså kan du åka på hoppträningen oxå :-) Glad påsk!

nina sa...

hej Katarina! vad skoj att du hittat hit, och vad snällt att du rider Jiji åt mig!!! Ses i stallet, kram kram