söndag 29 mars 2009

Lärorikt!


Idag var Jiji såå duktig, traskade in i en ny finka utan större problem! Hurra! Det är så stor skillnad på honom, inte alls lika rädd längre! Kändes toppen sista gången då han vilade ena bakbenet medan jag stängde och hissade ned gardin och öppnade igen! Nu vet jag att vi kan åka iväg med en annan transport, skönt! Det är inte 100 procent ännu, men det ska bli!
Sen försökte jag mig på lillan, tänkte att det skulle väl inte vara så svårt, och det kändes hyfsat först, men sedan kom vi till en punkt där jag hade totalt noll koll på hästen! Jag försökte och försökte, såklart på fel sätt, och fick inte till någonting alls. Sen tog Yvonne över och visade vägen! Ångrade mig först att jag öht taget hade provat, men nu är jag jätteglad att jag gjorde det, eftersom jag annars inte hade fått hamna i en sådan situation som jag inte kunde lösa. Så det var himla nyttigt att få känna på en häst som inte gjorde som jag sa och få känna att jag inte kunde nå fram! Nu vill jag ju bara lära mig ännu mer! Men jag håller mig nog till Ojiji ett tag framöver! =)
Nu ska jag hoppa i duschen, sen mat och sen sängen/TV:n!
Hej hej

Inga kommentarer: