tisdag 31 mars 2009

Tisdag

Oj vilken bra dag det varit! Trivs kanonbra på praktiken, har en väldigt bra handledare. Han är en lärare som lägger ned hela sin själ och sitt hjärta i undervisningen, och som vill så otroligt mycket, som inspirerar och gör att man tror på sig själv och han visar verkligen att han uppskattar att jag är där, och vill att jag ska få ut mesta möjliga av min praktik. Samtidigt är han helt och hållet mänsklig och en rolig prick dessutom!

Igår och idag har ettorna haft praktiskt prov med olika moment i köket och vi har suttit som "jury" (men ingen elak jury givetvis) och bedömt deras verk när de kommit in och visat upp dem för oss. Jättekul och lärorikt!

Imorgon ska jag få prova på hur det är att vara serveringslärare *längtar*. Inte omöjligt att jag blir en sådan i framtiden! Serveringen ligger mig varmt om hjärtat även om jag absolut inte vill jobba med det på heltid.

På torsdag ska jag vara med på särskolans lektion i köket, och på fredag blir det troligtvis en sväng till bageriet, för min handledare vill att jag ska få lära mig om hur man sätter spänning i degen etc. för att få ett strålande bra bröd, och givetvis vill jag lära mig mer om bagarnas knep! Vi var upp dit en sväng idag och kikade och snodde en biskvi! =) Mums! Och på konferensen var det givetvis gobullar därifrån!=)

Fredag kväll blir det bara ledigt och umgås med Micke som jag knappt ser skymten av nu, och lördag bjuder på 12 h jobb på Hööks och Stekis, och Höken är det som gäller även på söndag. Jippie det var några veckor sedan jag jobbade där, så det blir skoj! Då ska jag passa på att köpa en lädergrimma bland annat!

Ska anmäla mig och Jiji till tävlingen den 26.e imorgon, det blir kul! Hade tänkt kika på klasserna på Färsta i helgen men nu blev det jobb istället, mycket bättre för ekonomin! =)

Jiji var jättefin igår och även idag, skoj skoj!

Nu ska jag natta, kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina
kul att du kikade in...jo det går ganska bra...men det har jag hört att det gör för er oxå:)
Kanske p kommer att vara med den 26 han oxå.../evamarie

Anonym sa...

hej gumman, oj men det verkar verkligen vara en bra praktik, du får vara med om mycket ser jag..men det är ju det bästa det, att få se och göra så mycket som möjligt. full vecka alltså, praktik och jobb,,,kram Maria