söndag 14 december 2008

Söndag

Hemma igen, efter en kanonbra helg! Känner mig riktigt utvilad, härligt!
I fredags kväll hade jag och mamma en liten vinprovning (pappa var på julbord med jobbet) med god mat, och sen kikade jag på idolfinalen=)
I lördags var vädret så fruktansvärt bra! I Östersund är det mera snö än här i Sundsvall, även om vi har en hel del vi också. Så träden har mycket mycket mera snö på sig och det var så gigantiskt vackert ute så jag kan bara inte förklara! Jag och Denver gick en riktig långpromenad och jag gick bara och sa högt för mig själv: Det här är inte klokt! =) SÅ fint var det ute! Och givetvis hade jag lämnat kameran hemma i Sundsvall, jag tänkte att det var väl inget speciellt jag skulle fota denna helg. Så fel! Ja ja det blir garanterat fler sådana dagar, kanske i fjällen under julveckan?=)

På lördag eftermiddag åkte jag till Karro och vi stack iväg till stallet och vi red ut på hennes underbara hästar! Fick prova hennes treåring och herrejisses vilken kille! Har då aldrig ridit en så ridbar och trevlig treåring! Vi fick en härlig men kall tur i månskenet på en äng med djupsnö=)

På kvällen hade jag och Karro tjejkväll med supergod mat, julmust, kakor och te. Mumma!

Idag hann jag och Karro med en snabbfika hos Rebeckas mamma Lena, innan jag for hem med tåget.

Jag och Micke har precis ätit en brakgod middag med ett ton vitlökssmör (i alla fall på min tallrik=), lövbiff och klyftpotatis, åh vilken mat jag har ätit i helgen!

Nu ska jag ta ett tuggummi=) och krypa ner i sängen med Micke och kika på Gordon Ramseys Kitchen Nightmares=)

Här är min fina julduk som jag hittade i garderoben häromdagen, fått efter farmor, och den är nog efter hennes mamma.... älskar den:


Hörs!

Inga kommentarer: