måndag 17 december 2007

Vad håller jag på med?

Idag har jag ätit rostade mackor, mariekex och oboy till lunch. Fastnat vid datorn och hamnat på olika bloggar som är totalt ointressanta för mig, bl.a. Natascha Peyres blogg!
Hallå!
Vart har den gamla Nina tagit vägen? Hon som åt linssoppa till lunch, motionerade regelbundet och studerade flitigt!?
Hon har aldrig funnits!
Men ett tag åt jag faktiskt nästan bara linssoppa - så gott! (Och det gör jag fortfarande, men inte jämt!) Motionerat regelbundet har jag också gjort, förut. Studerat flitigt har jag nog aldrig gjort, eller jo, kanske de allra första veckorna på lärarutbildningen, då man fick panik över att man inte hann läsa all kurslitteratur innan kursen hade börjat. Hah! Snacka om ung och dum!

Jag är verkligen en periodare när det gäller mat och internet. Just nu har jag inga idéer alls när jag ska laga mat. Men baka, det vill jag! Har en massa recept som väntar på att få bli gjorda!
Och ibland vill jag laga hur mycket mat som helst, går in på tasteline.com var och varannan minut och kan ställa mig och laga middag vid ett på dagen.
Så är dock inte läget nu. Handlar och handlar men tycker aldrig att vi har något roligt hemma som jag är sugen på. Och då blir det som det blir: rostat och oboy till lunch. Suck!

Mina internet-perioder skrämmer mig nästan. Har haft en lååång period, till och från, där jag bara var inne på häst-sidor, speciellt bukefalos.com och bara läste och läste och tittade på bilder och filmer etc. Även om hästar är mitt stora intresse så kände jag att det blev lite överdrivet. Jag var helt manisk och kunde knappt göra något annat på dagarna.

Sen kom jag in i en inrednings-period. Har minst tio länkar som favoriter, vilka jag besökte ca 100 ggr om dagen för att titta på allt jag ville ha. Skrev långa listor och beställde till och med från en sida, jag som är så rädd för att köpa saker över internet.

Nu är det någon riktigt konstig period jag har. Surfar runt och hamnar på alla möjliga sorters bloggar, försöker hitta bloggar med folk jag vet vilka de är, det är alltid kul att läsa om vad som händer i folks liv, oavsett om jag gillar personen eller inte!

Och vad håller jag på med nu då? Bloggar om totalt ointressanta saker (som vanligt) när jag istället borde plugga inför i morgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iväg med dig!

7 kommentarer:

Helen sa...

Har du inga roliga bloggadresser till folk jag också vet vem det är??

Anonym sa...

nja...inte direkt..vet inte om du vet vilka jag vet vilka det är...(!?)
men om man går in på en blogg så har ju den personen ofta länkar till andra. (förutom jag då hehe ) går man in på en länk där så kommer man till andra länkar osv. osv. man kan komma hur långt som helst =)

Anonym sa...

Du är rolig du=) Tack för julkortet förresten,vi missade att skicka i år, eller missade å missade jag var för lat för att framkalla kort på William=)

Anonym sa...

Ja, vad bra att det kom fram! men vi fick ju ett kanonfint jullkort på william av er förra året! och året innan också om jag inte minns fel!

Anonym sa...

Sant att ni fick ett på wille då ja=) nästa år får ni på båda mina barn =)

Anonym sa...

Jippieeeee!!!! *längtar*

Sara sa...

skönt att höra att det inte bara är jag som hellre blogg-knarkar och sniffar in julen istället för att jobba på hemtentan ;)