söndag 16 december 2007

Trulsa i tvättmaskin och snart jul!

Nyss hemkommen från middag hos svägerskan (som äntligen har flyttat hit från Stockholm, jippie!) . Det var bara hon och lilla Clara (snart 4 år) hemma och jag och Clara lekte en hel del. Hon har en (låtsas-) kattunge som heter Trulsa (döpt efter momma och moffas katt). Jag tyckte dock lite synd om Trulsa för hon blev instängd i (leksaks-) tvättmaskinen. Jag frågade Clara om Trulsa verkligen skulle vara där inne. Men det var Trulsas rum, förklarade hon.
Jag sänder en tanke till stackars Trulsan ikväll!! =)

Åh vad härligt väder det har varit i några dagar nu! Hoppas hoppas att det håller i sig till nästa helg! Jag och Micke ska ta med oss både skidor och skridskor upp till Östersund. Längtar!!! Har jobbat hela helgen men hann med en härlig ridtur i morse i alla fall. Himlen var alldeles rosa och det var rimfrost överallt! =)

Snart är det julafton och jag ser verkligen fram emot allt gottans man kan smälla i sig... =)
Längtar efter vintern i Östersund (även om vi har det riktigt fint nu här nere också) och blir arg på mig själv för att jag alltid lyckas missa julmarknaden på Jamtli. Ska verkligen försöka komma ihåg den nästa år! Fina bilder därifrån:


Nä... nu är det natti natti för Nina och Micke och i morgon blir det råplugg för Nina eftersom hon har hemtenta tisdag och onsdag. (Och knappt har öppnat en bok ännu...SUCK!!!)
G'natt!
Förresten...Visste inte att han hade en egen hemsida!! =)

2 kommentarer:

Caroline Hanning sa...

Det var en nyhet, hemsidan alltså=)

Anonym sa...

Haha! Clara tycker så mycket om när du tar dig tid & leker ( även storebror!) De pratar mkt om dej & uppskattar det! KUL att du skriver om mig, gulligt.. kram