tisdag 18 december 2007

Åh vad jag älskar Micke!

Fick äntligen tag på honom och förklarade läget med bilen. Sen ringde han upp och sa att han skulle köpa glykol på macken och fixa bilen när han kom hem. Och han var så gullig på rösten och lät inte ett dugg less, trots att han jobbat över så mycket nu de senaste veckorna Han hade lika gärna kunnat sagt att vi fick ta itu med det en annan dag, nu när han jobbar över sent och har lååångt att åka till och från jobbet. Men inte min pluttis inte! Han fixar på en gång och han är så duktig och kan allting! Han är bäst!

I och för sig så är det ju inte bara min bil - men det är nästan bara jag som använder den och i morgon ska jag jobba några timmar för det är kvällsöppet på shopen och då behöver jag verkligen bilen!!! Det är så krångligt att ta bussen till Birsta för då måste jag först in till stan och byta där. Blir en jäkla omväg, med busstider som oftast inte stämmer. Och på kvällstid går det knappast någon buss från Birsta.

Hoppas att det bara var glykol som skulle fyllas på nu då. (Varför har vi inte sånt hemma på lager??)

Tack älskade Micke för att du alltid ställer upp och fixar och donar!
Puss på dig min "storplånbokaspojkan" (hans eget smeknamn på sig själv som man måste uttala med riktigt bonnig dialekt!)

Inga kommentarer: