fredag 21 december 2007

Full rulle!

Har det varit nu i veckan, därav torkan här... Tenta och jobb och imorgon styr vi kosan mot Östersund. Tyvärr hinner vi bara vara där tills på juldagen, men två hela dagar blir det i alla fall, och det ska bli så skönt att få vara ledig!
Juldagen betyder krogen för de allra flesta, men inte för mig! Gick inte ut förra året heller, för då skulle jag upp och jobba 06.00. Ska jobba annandagen detta år med, men börjar inte förrän 12.00. Varför går jag inte ut då som alla andra?
Vill inte! Hade vi stannat kvar i Östersund hade jag gärna gått ut, för det är ju där jag har chansen att träffa gamla vänner. Går jag ut i Sundsvall blir det inte samma sak på juldagen. I Sundsvall träffar jag inte direkt gamla bekanta.
Usch, det är ju så otroligt mycket folk ute på juldagen! Bara köer och skit. Då är jag hellre hemma och tar det lugnt! (Och jag har ju tänkt att åka till stallet på onsdag morgon innan jag börjar jobba för jag älskar att vara i stallet på morgonen!)
Jag behöver verkligen ta det lite lugnt känner jag - har inte varit ledig sedan vi sov på Knaust - då var jag ledig en dag.
Är så otroligt trött och sliten. Igår när jag jobbade så var jag själv i butiken, och det kom massor av kunder så jag var tvungen att ringa efter assistans. Så jag ringde på klockan till chefen Marie så att hon kunde komma och hjälpa mig. Det kom ingen Marie. Jag började bli lite kallsvettig när jag insåg att det kanske var securitas-larmet jag hade tryckt på. Och mycket riktigt så kom securitas-killen och frågade om det var något jag ville. Jag sa att jag bara hade råkat komma åt knappen. och då var det inget mer med det.
Men tänk om jag klanten hade tryckt på polislarmet!!! Gah! Då hade det blivit en dyr historia med utryckning och allt! Hej hej polisen! Ehh... Jag skulle bara ringa in till fikarummet......=)

Nä! Nu blir det till å ta det lugnt några dagar! Ska jobba i morgon några timmar, sen far vi! och jag tänker nog inte skriva något mer häri helgen - det blir ledigt från bloggen också! Det får bli en rejäl uppdatering med foton sedan!!!

GOD JUL ALLEHOPA!

3 kommentarer:

Helen sa...

Gof Jul!! Och du, vart jobbar du?

Anonym sa...

Apoteket shop! GOD JUL!!!

Anonym sa...

Haha vad rolig du är som ringer på vakten=) Ser fram emot lite julbilder=)