onsdag 26 december 2007

En annandag idag

Vi kom hem igår och idag har jag jobbat. Micke har köpt PS3 och spelar Guitar Hero för fullt. Jag gjorde en sjukt god paj med ost, skinka och broccoli och nu ska jag snart natta.
Vi hade det jättebra och skoj och mysigt på jul.
Roligast var det när Micke vaknade på julafton och sa: "Vad var det i dag nu då? Var det idag som han återuppstod?"
Det var också superskoj att spela TP för jag vat så trött och luddig och skrattade åt allt. Kajsa sa att jag var hopplös och det är jag nog också!!!
Vi åkte skridskor på julafton och det var sååå kul! Jag ääälskar ju att åka skridskor! Och någon gång ska jag få tummen ur och köpa mig ett par konståkningsskridskor, för sådana åker jag mycket bättre i!
Jag och Micke fick helt fantastiska julklappar - helt galet underbart!!! Och fantastisk MAT!!!

Några bilder från helgen:

Sötnöten Kajsa



Jag och mina vackra älskade syrror. Men vem räcker jag finger åt? Fotografen? =)

Här ser jag så tjock och konstig ut! Skitkul! =) Men M är fin..=)

Tomtenissan...

Fina syster. ( Som fick en illgrön morgonrock i julklapp som hon genast bosatte sig i!)


Skruttishund! Han fick två grisöron i julklapp. =)


Puss och hejdå!
Förresten! Igår när vi kom hem ifrån Östersund och bar in alla saker från bilen så hörde jag ett konstigt ljud. Det lät som om det kom från undersidan av bron. Jag klev ner för att lysa in med ficklampa och hörde då hjärtskärande skrik från en katt. Men jag såg verkligen ingenting.
Jag lyste och lyste och letade och letade.
Till slut så såg jag katten! Den satt fast under husgrunden och tittade ut genom ett litet litet hål med galler för.
Jag blev jätterädd och orolig och ropade på Micke. Vi tog bort gallret, men det gick inte att få ut katten för hålet var för litet.
Det blev ett jäkla pådrag för att få ut katten. Efter ett par timmar kunde katten räddas genom en lucka ner till husgrunden inne hos våran granne. Katten hade varit försvunnen sedan den 20 dec så den kan ju ha suttit fast där under i några dagar, stackarn. Den katten fick ingen rolig julafton, men en lycklig juldag i alla fall för då fick den komma hem till sin familj igen.
Det var några som hade sett en till katt under husgrunden men den gick inte att få tag på. Jag la in tonfisk i hålet senare på kvällen och försökte hitta den andra katten. Men den måste ha tagit sig ut på något annat vis för jag kunde varken se eller höra något och i morse så var tonfisken kvar i hålet.
Så jag hoppas att den tog sig ut - och det kan ju inte vara omöjligt för att på något vis måste ju katterna ha tagit sig in under huset! Men jag ska hålla öreon och ögon öppna!!
Så om man hör ett underligt ljud ska man alltid undersöka det, det ska jag lära er gott folk! =) (Tar delvis på mig äran för att katten räddades! =) )

5 kommentarer:

Helen sa...

Ååh, va fina ni är:)
Bra där, å rädda katten... Du börjar bli en hejjare på det där med å ta hand om stackars bortsprungna djur:)
Kram

Anonym sa...

Nej nej helen ska inte ha barn inte, Adriana ska ha bebis i mars och andrea godenius om typ en vecka=)

Helen sa...

jag helen?? näe.. ;)

Anonym sa...

Helen: Tack! men nej det var inte dig vi pratade om ju!! =) men du ska kanske ha en till snart eller??? =) fasen vad mkt bebisprat och missförstånd det blir här jämt =) moahahaha!

carro: men, du skrev väl på din blogg att helen skulle ha barn?? jag måste ha missförstått! nämen ska adry ha! va skoj! jasså ska godenius ha också....

Anonym sa...

Nä festen var hos helen å hon skulle ha fest igen när vi andra fått våra bebisar=)