tisdag 2 februari 2010

Tisdag

Så här har min Tisdag sett ut, om någon skulle vara intresserad:

Kom till jobbet strax efter 07.00 och kollade mejlen, svarade på några, skrev några nya.

Åt frukost framför datorn och fick ett svar på ett mail som jag blev riktigt irriterad över. Jag hade mejlat och frågat om jag kunde få sprida ut mina 10 VFU (praktik)-dagar som jag måste göra denna sista terminen, så jag slipper ta ledigt från jobbet. Men nej det fick jag inte - jag måste göra dessa 10 dagar sammanhängande = ta ledigt en massa dagar från jobbet i maj. Jippie knappt någon lön i slutet av maj, perfekt när sommaren börjar eller hur!? Jag jobbar ju för sjutton som lärare redan, varför ska jag behöva ta ledigt från mitt jobb då för att leka lärare utan lön på en annan skola flera dagar i rad när jag lika gärna kunde ha spridit ut dem på några fler veckor!? ARG Nina!

Så fint började min Tisdag och sen rullade det på med lektioner, men med överlag lättsamma och trevliga elever som gjorde min dag mycket bättre!

Två äpplen och två koppar varm choklad har jag fikat och lunchen bestod av pasta med lax och ädelost + grönsallad, riktigt gott!

Frysit och gäspat har jag gjort hela dagen, har inte varit på topp idag inte.

Kom hem strax efter 16.00 och tog en varm dusch och en bit mörk choklad, underbart!

Nu ska jag laga lite soppa/gryta med kyckling, chili, champinjoner och ingefära och sen får jag hämtning strax efter 18.00 för en kväll i stallet! Hästen var alldeles för pigg igår, hoppas på en snäppet lugnare och mer avslappnad pålle idag!

Imorgon jobbar jag inte så då är jag hemma och pluggar. Jag och min kollega på jobbet ska skriva en uppsats som handlar om pojkars skönlitterära läsning så jag måste läsa lite inför bakgrunds-skrivandet. En liten sovmorgon till 8-9 blir det garanterat, skönt!


Nu måste jag rusa!

Inga kommentarer: