söndag 28 februari 2010

Snart är det sportlov!

Precis, bara en vecka kvar nu! Ibland älskar jag extra mycket att jag jobbar som lärare :) Då blir det tid till att vara i stallet lääänge, och bara ta det lugnt!

Igår (lör) var jag på kalas hos Clara (Mickes systers barn), som fyllde 6 år. Jätteskoj med en massa söta barn :)
Idag var jag bort till Birsta en sväng och köpte två toppar i vår-färger (är så less på min svarta/grå/vita garderob nu), hade en bonuscheck så jag behövde inte lägga till många kronor, perfekt!

Efter det så blev det såklart stallet. jag blev så glad idag när Jiji lämnade sin mat (bara smulor kvar men han är matgalen) och gick igenom hela hagen fram till mig! Han har aldrig lämnat sin mat för att gå så långt till mig förut. Han kommer alltid fram, men att gå ända nerifrån hagen upp till grinden har han inte gjort förut, så det var kul! Har verkligen tagit tag i Parelliträningen nu, och försöker rida Parelli också. Det ger resultat! Jiji blir bara mer och mer lekfull och go, han är nog nöjd med att matte är en (förhoppningsvis) bättre/tydligare ledare nu :)


Nu ska jag äta middag, stekt strömming med remouladsås på gröna linser och grönsallad!

Inga kommentarer: