torsdag 5 november 2009

Dax för fredagsmys,,,

Fredag idag, bästa dagen på hela veckan! Detta blir en lugn mys-helg, jätteskönt!
Lite bilder från förra helgen när vi var i stugan:

Ett hål har sågats upp från gamla stugan ut till nya delen, och även om det är en byggarbetsplats där ute så fick vi ju mycket mera plats! Jätteskönt att kunna sitta där ute och äta, för tidigare har vi inte haft någon riktig matplats...



Micke är så duktig och hann börja bygga på loftet, spännande att se hur det blir när det är klart!

Mitt lilla hjärta var med....!



...han syns nästan inte i snön...=)



Såhär ser det ut på sidorna. Vi har alltså byggt ut ifrån den gamla stugan och den kommer att bli inbyggd i den nya stugan när det är klart!








Järnvitriolen som vi målat på ytterpanelen kommer att sätta sig och bli jämn om något år...
Vi är så nöjda och det är så kul att hålla på att fixa och dona. Jag lärde mig att hantera skruvdragare i helgen så jag gick lös med den och satte upp spånskivor på väggarna där vi sedan ska slå upp pärlspont.
Längtar verkligen tillbaka!
Igår snöade det här i Sundsvall och jag och Jiji hann få en härlig vinter-ridtur men nu regnar det för fulla muggar tyvärr...
Nu ska jag åka på jobbet!
Ha en trevlig helg!







1 kommentar:

Helen sa...

Oj va fint det blir Nina! Har Micke gjort allt det där?? Det var inte illa! Hoppas allt är bra med dig, kram!