torsdag 16 juli 2009

Putsa grimmor och klippa hovar

Usch vad jag jobbar mycket nu... Men imorgon är sista dagen inför min 6-dagars ledighet i all fall! Hade tänkt att åka upp till fjällen en sväng och hälsa på Micke som bygger ut stugan, men jag väljer att stanna hemma eftersom jag ändå bara kommer att vara ivägen när det ska snickras och dyl. Vi får ta och åka upp dit efter yran istället, tillsammans!

Nu längtar jag upp till Östersund faktiskt, vill träffa lilla Millan igen, och se vart Karro o Peter köpt gård! Himla skoj! Och hinna träffa en hel del andra bekanta, vill man ju! Det blir kanon! En kväll på yran blir det också, lördagen anttar jag! Kanske rida en sväng också? Eller så är jag barnvakt åt Karro så får hon rida=) Fick erbjudande av henne att köpa hennes häst Bob till "superpris"=) och hade jag varit klar med all skola och haft fast jobb och gård med stall så hade jag inte tvekat! Gillar den hästen skarpt!

Det blir jätteskönt att vara hemma och vara ledig i sex dagar nu! Har en del saker som bör fixas, men absolut inga måsten! Blir nog en hel del i stallet!

"Du håller ju bara på å putsar grimmor och klipper hovar i stallet" tyckte pappa. Och Micke höll med. Ha ha!

Tjipp å hej!

Inga kommentarer: