torsdag 16 april 2009

Fredag

Det är då härligt med fredagar! Man blir glad när man vaknar och allting känns lätt. Förkylningen är nästan borta nu, jätteskönt! Jobbade igår kväll men det var lugnt och skönt. Tårta blev man bjuden på också! I em jobbar jag några timmar på Höken och imorgon lördag blir det bara plugga tenta. (Och stallet såklart)På söndag jobbar jag också på H. Tenta på måndag, håll tummar och tår. På tisdag börjar jag 10 dagar praktik, den sista denna termin. det ska bli väldigt spännande!

Jag ska skriva mitt examensarbete i höst och till jul är jag delvis färdig lärare! Är så himla less på att plugga nu, men har ett sug efter att läsa till specialpedagog, vi får se hur det månne bliva...

Jag är så glad för Jiji är som en dröm att rida varje dag nu! Det är en helt otrolig känsla att kunna rida ut på en häst som kan slappna av och jobba, trots moment ute som han förut ansåg väldig störande! Visst blir han spänd på vissa ställen ute, men det är en enorm skillnad och jättekul att känna att man faktiskt kan träna dressyr efter vägen och hästen är med en till 100 procent! Oj vad fin han var igår. Vi blev omkörda av en islänning i tölt innan sista backen hem, och herrejösses vilken galopp han hade bakom den lilla isisen!=) Men han kunde slappna av och lyssna på mig! Halleluja!

Har anmält oss till LA:4 på Kungsnäs en vecka efter Timrå- tävlingen. Såg att det var 55 st anmälda i LB:2 på Timrå, jag kommer garanterat att bli bortlottad... Då blir det bara en A:4 på Timrå också.... synd... Men så är det ibland...

Undrar hur många som anmäler sig till tävlingar när de inte har tränat dressyr på bana/ridhus på flera veckor och förmodligen bara kommer att hinna rida igenom programmet nån enstaka gång innan och sitter efter en grusväg och tränar!?

Ha ha ja huvudsaken är att hästen känns kanon att rida nu i alla fall. Vi tävlar bara för skojs skull. Hade jag velat haft en chans att plocka rosett hade jag aldrig anmält oss till LA:4, och definitivt inte på regional tävling! Men vi är så döless på att rida LB nu! Och det ska ju vara kul att tävla. Även om jag vet att jag inte kommer att tycka att det är ett dugg kul att försöka rida program på tävling i ridhus med en häst som inte ens kan gå förbi hörn och ridhusdörrar eftersom han tror att han ska avlida... (Eller för att han inte ser mig som ledare...för det är ju så tyvärr...)

Nu ska jag sluta pladdra och plugga lite. Sen ska vi ut, jag och Jiji! Jippie!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hej!

Jaså du fortsätter att jobba på "Höken" - skrev du inte nyligen att du inte skulle få vara där längre? Men bra för dig i så fall att det inte blev så.

Har du bestämt dig för vad ditt examnesarbete ska handla om? Får man välja helt själv, eller bland vissa "färdiga" ämnen?

PoK M

nina sa...

Hej Mamma! Ja visst gör jag det! nej det har jag inte skrivit... men det var dåligt med timmar åt mig där ett tag så under ca 1 månad jobbade jag ingenting, men nu jobbar jag desto mer=)

Nja jag har inte direkt bestämt, eller rättare sagt, jag måste höra med någon ansvarig om det jag funderar på är godkänt... det handlar om särskoleelever i alla fall... Vi får se! Man får välja helt själv men det måste ju uppfylla vissa kriterier...


Kram