söndag 1 mars 2009

Söndag

Foto: Christiane Slawik, www.slawik.com
Härlig bild!

Helgen är snart slut och jag ska precis städa här hemma. Har blivit så senaste söndagkvällarna när Micke har varit på fotbollsträning att jag har putsat på här hemma. Skönt att få det gjort innan måndag, annars så kommer jag inte att kunna koncentrera mig på kemin imorgon utan bara gå runt och plocka istället. Allt annat här hemma tex. städa och tvätta blir så mycket roligare än att sitta med böcker och dator....


I helgen har det inte hänt allt för mycket, jag har jobbat fre och lör kväll och så var vi på 5-års kalas och åt tårta. Tog en härlig ridtur igår, det var strålande väder! Äntligen är våren på G.


Har varit ganska duktig på att stretcha ett tag nu och jag tror att ryggen blivit lite lite bättre. Insåg idag hur otroligt megakort och stel jag är när Micke också stretchade och jag såg hur han gjorde. Har satt upp ett mål nu och det är att jag ska kunna stå med ca 4 dm mellan fötterna och böja mig fram med raka ben och lägga handflatorna på golvet. Det kan Micke göra så jag är lite avundsjuk...Ett tag kvar innan jag kan göra det men det kanske är bra att jag har ett mål så stretchar jag mera...!


Min ländrygg måste vara otroligt ihoptryckt eftersom jag är så himla kort i musklerna, framförallt baksida lår är helt galet kort och drar ihop ryggen... Alla som har korta muskler får väl kanske inte ihoptryckt ländrygg, jag har väl helt enkelt en sådan kropp som är som den är...!?


Inget stall blev det för mig idag. Jag trodde inte jag skulle hinna men sedan insåg jag att jag visst kunde ha åkt dit. Men idag var det faktiskt skönt för mig att vara hemma och bara ta det lugnt en gång. Jag läste, gjorde lite saker som jag inte hinner annars, sov en eftermiddagslur=), stretchade ordentligt, lagade gomiddag med rökt lax och ädelostssås med god sallad. Men sen får man ju dåligt samvete när de andra tjejerna fick mocka istället och jag bara latar mig... Usch det får inte upprepas=) Och nu städning.... Min kompis vinglaset ska få göra mig sällskap och lite bra musik så ska det nog bli skinande rent här strax...


Någon som vet varför jag inte kan titta på videos på youtube? Kan bara se vissa enstaka. We're sorry, this video is no longer available står det hela tiden när jag ska titta på filmerna. Och då är det videos som jag vet finns, som jag kan se på jobbets dator etc. Jättekonstigt, kan det vara någon inställning??



Heat är mina favoriter i melodifestivalfinalen!!! Klicka här!

Superhärligt med deras 80-tals stil!!! Påminner om Europe, som är kanonbra tycker jag!



hej svejs



Inga kommentarer: