lördag 21 mars 2009

Lördag

Nu väntar jag bara på att Micke ska komma hem ifrån fotbollsmatchen, så ska vi åka till hans föräldrar en sväng. Jag börjar jobba kl. 17.

Var i stallet på morgonen, red O på plan. det gick skitbra! Jag fick fram längre kliv i trav och jag kunde sitta på honom! Jippie! Äntligen händer det någonting! Han är inte världens lättaste att sitta på vill jag lova, när man samtidigt försöker få honom att verkligen trava istället för att dutta på med små steg. Men jag tror jag börjar komma på honom mer och mer nu, eller så var det bara en tillfällighet att det gick just idag...hoppas inte det! =)

Tänkte mycket på att få upp honom fram, tänkte lite uppåt i halvhalterna och gav mig tusan på att han skulle gå fram utan att rinna iväg och falla isär. Frågade mig själv när jag skulle kunna sitta på honom, jag kan ju inte alltid rida lätt när jag vill ha fram honom... Så jag blev arg på mig själv, och det är nog det bästa, man ska vara lite förbannad, men inte på hästen såklart! Det kändes himla bra idag i alla fall, men ingen såg tyvärr, och det kanske var bra, för det var säkert inte lika fantastiskt som det kändes! Minns en gång förut när jag blev filmad och det kändes skitbra, då såg det hemskt ut på filmen, med en häst som gick över tygeln och lunkade på...! =)

Ha ha huvudsaken att jag kan få tro att det var bra i alla fall!

Nu ska jag försöka plugga nån minut innan
M kommer, hej hej

Inga kommentarer: