tisdag 17 mars 2009

Jippie!

Jäj! Nu märker jag att jag börjar bli mer liksidig! Kan hålla om vänster och höger fot (nästan) lika mycket nu när jag sitter ned och har ena benet utsträckt och det andra böjt....*superförklaring* =) Här har det hänt grejer! Bara att stretcha vidare för att nå mitt fina mål! =)
Idag känner jag mig dock helt mörbultad efter att ha lattjat runt på Ojiji igår och tränat byten! Fattar inte varför jag är det, men det är väl för att man är en kass pilot helt enkelt som gör "för mycket" hela tiden! Ha ha!

Idag har jag pluggat lite, ätit, känt mig sunkig... När man pluggar hemifrån så blir man verkligen helt ned-sunkad! Sitter här med vita nedspillda mysbyxor, en ful utväxt i håret som också är alldeles för långt, hy blek som jag vet inte vad, en noppig ful fleecetröja, och så vidare. Usch vad jag ser ut! Man blir deppad när man tänker på det. Alla andra är så fräscha med bländvita leenden, luktar gott, fina kläder.... Det känns så just nu i alla fall!

Måste pigga upp mig med lite bra musik nu när jag ska röja upp lite här hemma och måla väggen runt dörren och en hylla, om jag hinner.

Johnny Nash - I can see clearly now:
(första gången jag hörde den satt jag i en båt, en underbar sommarkväll på Storsjön, på väg in till yran, oj oj det var tider det!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...den där sunkbeskrivningen skulle kunna vara jag...Om än svarta nedspillda byxor,annars stämmer det in ruggigt bra. Med andra ord luktar man inte särskilt gott eller är snygg när man är mamma-ledig heller. Nu blev jag ju deprimerad :-(

nina sa...

skönt att höra! då är vi sunkiga ihop på torsdag! men deppade ska vi inte vara =)