måndag 9 mars 2009

15 timmar!

Igår satte vi igång ungefär 10.45 med att slipa till väggarna innan tapetseringen. 02.15 gick jag och la mig, då hade jag precis tapetserat det sista. Ja just, det. JAG kunde tapetsera. Mickes mamma visade hur man skulle göra och sen så kunde jag sätta upp våderna själv! Man har ju alltid hört folk säga att det är så svårt att tapetsera, men jag tyckte att det gick som en dans! och kul var det!

Dock var det inte lika kul efter kl 22 då jag började göra fel pga trötthet. Jag misslyckades med att klippa till våden som skulle sitta runt proppskåpet först tre gånger. När jag sedan fick till utskärningen på den fjärde våden så hade jag glömt att mönsterpasssa den! Sedan gjorde jag en grej som bara händer på film. Jag klev ned från stolen och rakt ned i den stora hinken med tapetklister. Då höll jag på att tappa gnistan totalt! Femte gången gillt så fick jag till våden! Vilken lycka! Sedan var det bara två timmars jobb kvar som gick som en dans!

Jag hade gett mig tusan på att jag skulle göra klart allting innan jag somnade! Ville inte vakna upp och börja på igen när jag har en tenta att plugga till.

Nu är jag så stolt över mig själv och det känns himla bra! visst blev det lite tokigt på ett par ställen men det syns inte och jag måste skryta och säga att det ser ut som ett proffs som har
tapetserat! Hi hi!=)

Men jag ska inte ta åt mig äran själv! Utan svärföräldrarna hade det aldrig gått! Ett otroligt stort tack till dem som hjällpte till i nästan 12 timmar!!

TACK ELISABETH OCH LEIF!!! Helt ovärderligt att ni kom och hjälpte till!!! Elisabeth är ett riktigt proffs på att tapetsera!!!

Ni ska bli bjudna på en riktigt god middag, jag hoppas att vi kan ta den på fredag!!! Bara ingen ska iväg på något...


Nu måste jag plugga några timmar, ikväll måste jag till stallet, nu har jag abstinens eftersom jag inte var där igår!

Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad du är duktig!!!
Då vet vi vem vi ska be om hjälp framöver :-)
Kram från oss!