måndag 8 december 2008

En bra vecka.. och denna också!

Det var några riktigt trevliga dagar i Umeå, (fick tillbaka hemtentan, högsta betyg=) men det är skönt att vara tillbaka! Helgen har varit bara bra, jobbat och ridit, och bäst var det i söndags - strålande väder och jag åkte såklart ut till Ojiji=)
Min lilla snögubbe kom fram och ställde upp sig så bra att jag kunde fånga honom på bild
Det var ta mej tusan en av de bästa ridturer jag har varit med om! Vädret var helt underbart, perfekt kallt, ca 6 minusgrader, perfekt underlag, snöiga träd och en pigg, glad och fin häst!

Himlen var alldeles rosa men det var svårt att fånga på bild.. Jättefint var det i Töva där jag red...


Duktiga bubben
Nu hoppas jag att min Jiji slipper stå så mycket mera, ska ju bort över jul en vecka, men får hålla tummarna för att någon annan vill rida några dagar...Sen blir det två svängar till upp till Umeå, v.3 och v.7 men efter det blir det bara en gång till, v.20.
Igår var Jiji så fin så jag vet inte vad!!! Hela halsen var helt loss och han var jättelydig! (Och lyfte fint på benen i djupsnön=) Vad har hänt?! Hoppas att det är början på någonting riktigt bra=)


Igår tog jag en hel dag till shopping. Härligt! Hade tur och hittade bra grejer till bra priser (bl.a. julklappar) och så hade jag sån tur at min favorit-inredningsbutik hade halva priset på allt! Synd att jag inte hade mer att spendera.. Men några grejer blev det i alla fall!
Och tro det eller ej, men jag köpte linnetyg och knåpade ihop en liten köksgardin! Är väldigt stolt, även om jag förstår att andra kanske inte tycker att det är fint! Micke och jag är jättenöjda i alla fall, och det är ju huvudsaken...


Här är ett av klippen som jag gjorde igår - en jättefin fototavla, ska fyllas med kort snart:



En liten hyacint blev det också, har fått order om att knappt vattna den alls, får hoppas att den vill leva.

Idag var det lite kyligt, minus 8 grader, och Tusse gick bara ut för att spana några sekunder..
Borde vara perfekt ridväder! Åker till stallet innan det blivit mörkt, ska bara hinna med lite plugg först... Ska försöka avverka alla uppgifter som är kvar innan nästa helg då man kan få vara helt ledig över jul och nyår!
Idag ska jag även börja med ett litet projekt som jag har här hemma... Får se vad som hinns med, kanske blir det lite bilder imorgon=)
Jag känner mig jätteglad och jag är verkligen inne i vad säger man? Flyt? Det känns som att saker går bra i alla fall! Ha en toppenbra tisdag!







Inga kommentarer: