onsdag 12 mars 2008

Mittwoch

Nu är lilllördag här och jag försöker plugga inför tentan. Jag har stött på ett ord som är ett av de längsta jag någonsin sett! Acetaldehyddehydrogenas. Häftigt ord! (= Förenklat är det ett enzym som hjälper till att bryta ned alkoholen). Kanske bara var jag som inte hade hört det ordet förut.. Ja ja...

I måndags satt jag på Mittuniversitetets bibliotek och pluggade. Jag störde mig väldigt mycket på att flera studenter i bibblan inte kunde hålla käften!!! Är man i ett bibliotek så kan man väl inte sitta och högljutt prata i telefon? Eller sitta och ännu mer högljutt babbla med sina kamrater om att man ska dricka till på fredag etc.? Jag kan absolut inte koncentrera mig om jag inte har i princip knäpptyst omkring mig!!! Så det gick väl sådär... Dessutom skvätte en bil ned mig när jag skulle gå från skolan. Jag har aldrig blivit nedskvätt förut så jag blev lite paff! Det kom bara vatten på benet som tur var. Hade hela jag blivit blöt hade jag tittat efter reg.numret. Bilen körde i hög fart och föraren märkte säkert vad som hände! Fy!

I tisdags satt jag också på Miun och pluggade. Det var lite tystare där då, men istället hade jag sovit väldigt lite under natten och höll på att somna flera gånger. Så det gick väl också sådär...

Micke var hemma från jobbet igår, och är hemma idag med. Han blev riktigt förkyld i helgen och har lite andra krämpor efter att ha jobbat som en galning förra veckan. Han var faktiskt på jobbet hela lördagen och på måndagen jobbade han från 07.00 till 23.00 - och klev upp och åkte till jobbet klockan 06.00 dagen efter och dagen efter det etc. Så det är inte så konstigt om kroppen säger ifrån.

Inatt drömde jag att det var lördag och finalen i melodifestivalen. Jag var så trött så jag somnade och fick veta dagen efter att Charlotte Perelli hade vunnit. Undrar om det blir så nu då?
Jag gillar verkligen Sibel och hennes låt är riktigt bra tycker jag. Perelli ser ut som en transa men på något sätt så passar det till låten som är lite disco-schlager och jag måste säga att jag gillar hennes låt också! Nordmans låt är faktiskt inte tokig den heller. Synd att Sannas låt är så mesig, för jag brukar gillar henne också.

Jag hoppas i alla fall på Sibel och Perelli i toppen! Och jag hoppas att alla stalltjejerna kan komma till mig nu på lördag!

Fy bubblan vilket väder det är ute! Det känns som om jorden skall gå under snart... eller nåt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, nej det inte bara du som aldrig hört det ordet förut;)

Anonym sa...

vad bra=)

Anonym sa...

Jag totalskvätte ner en dam i måndags, jag märkte det för hon skrek men jag hade så bråttom att jag inte hann stanna och säga förlåt, nu har jag dåligt samvete.

Anonym sa...

opsi dopsi carro =)du vet väl att man kan få böter? =)