lördag 23 februari 2008

Ost! (Och kex...)

I fredags var jag på partylite hos svägerskan, och fick massor av ost och kex och vindruvor och physalis m.m. Mums!! Det var trevligt, jag hade aldrig varit på ljusparty förut, så det var kul att få se vad mycket fina grejor de hade!

Nu är klockan 00. 35 lördag och jag har nyligen kommit hem från jobbet. Där dukade vi också upp massor av godsaker, det var ostar, kex, oliver, färska exotiska frukter, kräftstjärtar, kapris etc. Mumma! Synd att jag var så mätt efter en utsökt röding...
Godsakerna, innan vi bar ut dem i resaturangen.

Jag har verkligen dille på ostar nu efter denna mumsiga helg! Kexen kommer i andra hand, det är ostarna som är viktigast! Ost på päron och physalis är himla gott!

Buhu nu har jag missat alla deltävlingar hittills i melodifestivalen... Men nästa lördag då jäklar! Då blir det först kalas hos Clara som fyller fyra år, och sedan hade jag tänkt att dricka ett glas vin och kika på mel. festivalen som sagt! Kanke lite ostar också? =)

Nu måste jag krypa til kojs! Imorgon ska jag hinna med hästen, städa, tvätta och packa inför Umeå på måndag. Och förhoppningsvis mysa lite med Micke!!

Puss och godnatt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag älskar partylite. Dom har så mycket fina grejer, synd det är så dyrt:(
Köpte du något?
Kram!

Anonym sa...

Ja mycket fint, och dyrt som sagt... Ja, jag köpte en fin grej som ska bli present så jag kan inte skriva om den ! =) Kram

Anonym sa...

Åh, vad gott med ost och kex. Kanske vi ska försöka sammanstråla vid någon av deltävlingarna och mysa lite med ost, kex och vin för dom som kan dricka det. Nästan så jag börjar längta efter ett glas rött mitt substitut är bob lättdryck lingon/tranbär i ett vinglas på fredagkvällarna... men det är gott det med :-)

Anonym sa...

Hej!
Har du ngn mail?

Anonym sa...

marie: mmm grymt gott!! jaa sammanstrålning har vi pratat om jag, y och j... vore supertrevligt!!! hahaha men det är kanon att du har hittat en ersättning!!!