tisdag 5 februari 2008

Första passet avklarat!

Precis hemkommen från första spinnig-passet! Trodde att jag skulle svimma när det hade gått ca 15 minuter av passet, men sedan kom jag "över tröskeln" och klarade resten bra. Dock ville jag inte riktigt hålla samma takt som ledaren, för jag visste inte hur mycket jag skulle orka. Ville ju kunna genomföra passet och fortfarande vara vid liv efteråt.
Det kändes jättebra när vi stretchade efteråt och nu återstår bara att se hur det känns i benen i morgon!

Det var väldigt skönt att äntligen komma iväg, och nu jäklar ska jag hålla i! Skulle helst vilja köra båda kondition och styrka lika mycket, men det har jag inte tid med alla gånger, så nu prioriterar jag spinnigen. Det finns ju även pass med både spin och styrka, så det ska jag gå på när jag blivit lite mera van.

Glömde ju handduk och trodde att jag skulle rinna bort där ett tag under passet. Ställde vattenflaskan på golvet istället för i flashållaren på cykeln så jag kunde ju inte dricka under passet. Vägrar att hoppa av mitt i! Men nu vet jag hur det går till och vad jag klarar av, så nästa gång ska jag trampa med lite mera motstånd och ta med mig handduken!

Fullspäckad dag idag. Var i stallet i morse, släppte ut pållarna och red, sedan spinnigen och nu ska jag göra klart några skoluppgifter. (Måste ta en liten vila i sängen först bara) Börjar jobba kl. 17.00. Puh!

So long!

Och grattis till lillasyster som fyller 19 år idag!!! Hon har blivit såååå stor!! Vi ses i helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket som du rider må väl ett spinningpass vara som vila för dig=) Tänk när jag ska börja träna igen, törs inte en fundera på det)=

Anonym sa...

Haha nej det var ju inte det...Fast lite gratis hade man väl, behövde inte börja på det lättaste passet i alla fall..=)

Om man vill ringa dej, när kan man ringa då, tid på dygnet alltså?? Ska upp till Ösd i helgen... Vore kul att få en skymt av Noah, fast jag förstår ju om ni inte orkar med ngt besök..!