tisdag 12 februari 2008

Farbror doktorn...

Var hos doktorn alldeles nyss. Ville kolla om doktorn kunde se något fel på mig. Är ganska less på natthostan som hängt med sedan mellandagarna. Den dyker inte upp varje natt, men när den slår till, några nätter varje vecka, så är det ordentligt. Ibland kan natthostan kamouflera sig och dyka upp som en daghosta också, när den tycker att jag pratar för mycket. Då är den riktigt arg och jag måste vara tyst en lång stund innan den försvinner.

Farbror doktorn kunde bara se en rodnad i svalget, och kunde inte göra mycket mer än att råda mig till att köpa nipaxon eller noskapin-tabletter. Han frågade ut mig om mitt leverne och fick något argt i blicken när jag sa att jag red mycket och hade gjort det i tjugo år. Hela han blev lite mer arg när jag svarade Ont på frågan om hur det var med ryggen. Jag fick då lägga mig på britsen och han tog tag i mitt ben och drog det rakt upp. Aj, sa jag. En åttioåring kan dra benet längre bak, sa farbror doktorn. He he sa jag och flinade lite. Farbror doktorn flinade inte, och sa att detta är typiskt för tjejer som rider mycket, och för killar som kör mycket motorcross. (Men killar som rider och tjejer som kör cross då???=)

Jag fick en liten uppläxning om att jag måste börja stretcha framförallt baksida lår, och även insida lår. Annars kommer jag att få stora problem med ryggen och att stå när jag blir äldre. (Det har jag ju redan=) =(
Det är tur att jag har börjat på spinnig och stretchar där varje gång. Får väl börja stretcha efter ridningen också då....Varje gång... Jobbigt... Men måste...

Nu ska jag skriva lite om Vitamin A och senare åka och rida (och stretcha)...!

Inga kommentarer: