söndag 30 december 2007

Snart nytt år!

(härifrån)

Nu är mammi och pappi här och vi fick pappaspizza ikväll - fy faan va gött! Och rödvin till det! I morgon ska jag ta med mammi till Nordljus och kika lite. Sedan blir det nyårsmiddag och vin och champagne. Mumma! Jätteskönt att bara vara hemma på nyår (har aldrig hänt förut tror jag) eftersom jag känner mig lite tussig för att jag har sovit dåligt och stressat för mycket den här veckan, dumt nog.

Igår låg ett paket i brevlådan. Det var världens roligaste bild på Beckas mamma när hon hade klätt ut sig till en gammal tant för att överraska skottarna och co. när de var här! Fy farao vad jag skrattade när jag såg bilden! =)

Häromdagen frågade min vän Sofia mig vad jag hade för mål med det nya året. Då blev jag alldeles ställd och tyckte inte att man behövde några mål med ett nytt år. Men jag har kommit på tre platser som jag (och Micke såklart) SKA besöka under 2008.

Ljungdalen - Micke har pratat om det länge och vi båda vill verkligen dit. Micke har varit där mycket när han var yngre och han ska få visa mig allting där!

Jersey - Becka, Ian mfl. Vi ska åka båt över till Frankrike och ha så skoj!

Piteå - Min morfar (som dog när jag var pytteliten) är född där och jag har en stor släkt där som jag aldrig har träffat. Dessutom längtar jag norrut. Det känns som om det är en kraft som vill dra mig dit upp, till Norrbotten och Lappland. Jag vill verkligen till skogar och fjäll och härliga dialekter!

Kan tyckas märkligt men det bara är så nu! I morgon är det nyårsafton och då har jag nog inte tid att skriva något. Jag vill önska alla ett

GOTT NYTT ÅR!!!

Puss å kram från Nina

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman och gott nytt år på er...
vilka härliga löften du satt för det nya året...
hoppas allt är bra me er..hörs nog snart då paniken börjar krypa sig allt närmre

Mvh Maria

Anonym sa...

Hej hej, haha är du ironisk nu då eller??? att besöka piteå är väl kanske inte så exotiskt och häftigt.. hehe.
ha det gott så hörs vi, kram