måndag 10 december 2007

Konflikthantering och bla bla bla

Lyssnade till en föreläsning om konflikthantering på universitetet i morse. Väldigt intressant, men fruktansvärt jobbigt att bara sitta och lyssna och anteckna lite i ca 3 h. Jag satt och skruvade på mig hela tiden, tyckte att det kliade överallt, kände mig lite hungrig, fick ont i huvudet, mådde illa, kände mig trött, rastlös, ont i ryggen osv. Hann nog med att känna efter kring det mesta tror jag. Om någon kunde variera föreläsningarna lite kanske? Näha!? Bara babbla och babbla....
Något som jag tog med mig från föreläsningen var något intressant som föreläsaren sa. Vad var det nu då? Något i stil med: "Man måste få ha olika åsikter och tycka vad man vill, men man måste tänka på HUR man säger något - man får aldrig såra någon". Detta var väl inget nytt, men man måste hela tiden ha det i åtanke när man arbetar inom skolan. Elever kan häva ur sig allt möjligt - men det gäller att kunna skilja på en åsikt och en åsikt som sårar någon. Å vad djupt det blev.... Men jag tyckte att det var bra sagt!
Apropå ingenting...idag blev det hemmagjord pizza till middag - gott! Men jag kan aldrig låta bli att jämföra mina hemmagjorda pizzor med pappas pizza. Min pappa gör så fruktansvärt goda pizzor, och jag förstår verkligen inte hur han gör!? Det måste vara någon magisk touch han har, för jag har sett på när han lagar pizza och jag minns inte att det var något speciellt han använde eller gjorde... Hur som helst! Pappas pizza är BÄST!
Och ännu än gång har jag fått ett nytt smeknamn av Micke. "Bibblan". Hmm, vad exotiskt och häftigt det låter! Tack så mycket!

2 kommentarer:

Helen sa...

Hihihi, men kärt barn har många namn vettu:)

Anonym sa...

Haha, ja det är väl så kanske...=)