måndag 3 december 2007

The Black Pearl

Så! Nu har vi sett Pirates of the Caribbean: At World's End. The Black Pearl och "Wooden-Eye" var bäst och Keira Knightleys utstickande haka och fula tänder var sämst...
Bilden kommer härifrån.
Dessutom fick jag (ännu) ett nytt smeknamn av Micke ikväll: "Lill-Smasken". Bara för att jag smaskade på nötcréme...
Mamma! Nu har jag ändrat stavfelet i mitt förra inlägg. Här försöker man vara lite internationell och så får man omedelbart ett mejl av sin PSP. (Privata SpråkPolis=Mamma). Men det är bra!
Och så har det varit inne någon spansk person och skrivit något obegripligt i en kommentar..haha!
Apropå ingenting: någonting som jag ofta funderar över är hur svenska språket låter för någon som inte kan svenska. Jag skulle vilja lyssna på inspelad svenska som inte är svenska men som låter som svenska. Någon som fattar? Frågade skottarna hur de tyckte att svenskan lät. "Som polska", sa de. Men jag vill också höra! Om jag lyssnar till någon som talar svenska så hör jag ju inte hur det låter eftersom det är mitt eget språk och jag är för "inne" i det för att kunna höra hur det egentligen låter! Måste kunna fixa detta på något sätt! Någon som har något tips?
Nä, nu är det dags att natta. Och jag längtar ju så mycket till fredag då jag och Micke ska på julbord och sova på Knaust! Jippie!
G'natt!

Inga kommentarer: