torsdag 6 december 2007

Bakelibak och dårar.

Har varit såå duktig och bakat både limpor och lussekatter. Eller lussemissfoster om jag ska vara ärlig... Men gott blev det minsann!
Å nu blir det sill och pärer till middag. =)
Den här veckan har gått extremt fort och jag har inte hunnit med något vettigt alls känns det som. Har klarat av en av fem punkter i pluggandet. Nu blir det till att räserplugga - som vanligt! Hela nästa vecka har jag skola i Härnösand så då blir det fullt upp med föreläsningar, seminarium, examination bla bla bla....suck!
Och igår blev jag riktigt förbannad. Var på väg hem från stallet. Kolmörkt ute, inga gatulysen första biten hem. Smal hal väg. Får möte med skolbussen och svänger då in i mötesfickan och slår av helljuset. Inga problem. Kör ut ur mötesfickan och slår på hellyset. OJ! Två travhästar med kuskar ca två meter ifrån bilen som kör i full kareta!!! Slår av helljuset på en gång och svänger ut åt sidan, allt som går. Svisch! Så är de borta. De syntes inte ett jäkla dugg! Jag var skitnära att köra på dem! Kuskarna hade urblekta reflexvästar på sig, men inte fan syns väl de bakom hästarna? PUCKON! Sätt på hästarna massor av reflexer och kör lugnt era dårar! Jag saktar in när jag får möte på denna trånga väg och stannar oftast, oavsett om jag sitter på hästen eller i bilen. Varför kan inte ni sakta ner eller stanna?....... Vad säger ni? Ni kan ALDRIG sakta ner och stanna? Nej, jag vet att ni inte har koll för fem öre på era stackars galna travhästar som ni kör en gång i veckan och då passar ni på att köra skiten ur dem!!!!! Ni får väl vara glada om hästarna springer hem och stannar utanför stallet kanske??!Om man inte kan kontrollera sitt fordon ska man väl för faen inte vara ute i trafiken!!!????? Utan reflexer dessutom!!! GGGAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu fick jag ännu mer fördomar mot travfolket. Men det var skönt att få skriva av sig. Antar att det är jag som åker på det om jag kör på dem, men det borde som sagt verkligen vara förbjudet att vara ute i trafik med ett fordon som inte syns och som inte går att stanna!
Ett tillägg: Det finns bra travfolk också. Det går bara inte att hitta dem.
Nej! Skojar bara. Maria B - min kära kurskamrat och vän är en bra travmänniska, det vet jag! Så hon skall inte ta åt sig av detta, utan de två mupparna som var ute och flängde igår... Nog om det!
Nu ska jag äta och sen ska jag ner till min fina vän Soffipropp och fika lite (hoppas jag?) och så ska hon klippa till frillan på mig en aning! hej hopp i lingonskogen!

3 kommentarer:

Caroline Hanning sa...

När det är mörkt ska ingen oavsett fordon eller människa eller djur vara ute utan reflex, sånt där bli jag oxå galen på.

nina sa...

Ja - det är då olyckorna händer - i mörker! fattar inte varför folk tror att de syns???

Anonym sa...

Har varit med om samma sak på samma väg...