onsdag 31 oktober 2012

Frys ute frys inne

Idag var vi iväg på mamma-barn-träff igen, denna gång hos Amelie i Gåltjärn och det var supermysigt med promenad, fika och en massa surr :) Nästa gång ska vi träffas hos Mari i Norrbäcken här i Kovland och sedan ska mammorna och bebisarna få komma hit till Brödlösa:) Lämpligt med nära till alla mammorna, det är så kul att alla bor här i närheten.

Innan vi for i väg hann jag och Tuvis baka muffins. Provade DETTA recept på Kokosmuffins, (scrolla ner) och de blev goda!

Fick lite mer inspiration idag så nu har jag lite nya planer för hallen/vardagsrummet. Vill riva en vägg! :) Har jag sagt att vi har våran frysbox i hallen? Det är inget kul. Hur många har det liksom? Finns ingen plats för den någon annanstans! Men nu vill jag att vi flyttar upp den på övervåningen. Det gör väl ingenting om man har frysboxen på övervåningen? Eller? Man springer ju inte och hämtar saker i frysen mer än en gång om dagen? Frågan är ju om det går att få upp åbäket? Hur tung är en frysbox? För tung för att ens försöka? Jag ser nämligen framför mig hur jag och Micke ska kånka upp den i trappen, och att den fastnar halvvägs för att den är för stor och att vi sedan varken får upp den eller ner den. Micke kommer irriterat säga "Du och dina idéer!!!! Vad fan skulle vi göra det här för?" Och sen kommer vi få ha frysboxen mitt i trappen resten av livet.....

Nu har vintern dragit igång känns det som, det är ganska vitt ute, hästen är vinterskodd och åkpåsen till Tuvalie har börjat användas. Jag längtar som tusan till julen men sen kan det gärna få bli sommar igen! Vill vara ute i klänning och leka med alla djuren!


En bild från...sommaren 2010 tror jag, Yvonne Odsberg har fotat mig och finaste bästa hunden i världen.



Bild från vintern 2010 i Ljungdalen. Bästa Denver är med här också!

Tänk att vi bor på finaste stället och har fjällhus på finaste stället! Kan inte bli bättre ju!

Nu ska jag ta en kokosmuffins. Micke och Tuvalie lyssnar disco-musik och har skoj.

Inga kommentarer: