måndag 8 mars 2010

Sportlovsmåndag

Idag fick jag finbesök av Maria och lilla Hjalmar, som hunnit bli fyra månader. Det var jätteskoj att äntligen få träffa honom, sötpricken! Maria är en sån där bra vän som håller reda på en, hon hörde av sig till mig igår kväll och påminde mig om att hon hade flera böcker som jag behövde låna av henne till kursen jag läser nu. Snacka om ängel! Jag hade glömt att hon sagt till mig att hon hade böckerna. Hon var så himla gullig och tog med dem till mig, kanoners!


Hjalmar gjorde väldigt söta ljud, det lät som om han morrade :)
Kul att ni kom förbi Maria, verkligen uppskattat att få träffa er och surra lite!

När Maria och Hjalmar åkt så pös jag iväg till stallet och solen kom fram precis när jag kommit till Kovland, perfekt! Dock blåste det rejält och vi bläste nästan bort där en sväng.



Vi skruttade runt lite i hagen, djup snö var det.
Peppar peppar jag tror att han börjar forma om sig lite i kroppen nu, ryggen blir rundare, magen mindre, halsen kommer upp lite mer.....Tror han kommer att vara riktigt riktigt fin i sommar, framförallt på sensommaren, då brukar han vara som finast, på topp!
Igår när jag red på plan så var han mycket fin på slutet, känns lovande! :)

Micke har fått skurgummeknä, tyckte det lät lite skoj, såklart inte kul för honom, men han har fått medicin av farbror doktor idag. Micke åker troligtvis till stugan med sin kompis Micke om ett par dagar så då blir jag ensam på torpet, och ledig och allt. Blir mycket tid till.....ja, det jag vill göra :)
Idag gjorde jag två fynd i soprummet, får fota dem imorgon för en av dem ska målas lite först...
Nu ska jag äta middag, rester från igår, Micke gjorde hoki i fänkål-morot-vitt vin-färskost-sås, jättegott!

Inga kommentarer: