lördag 15 augusti 2009

Full fart mot hösten...

Här på bloggen råder det lite torka, har fullt upp med bitvis dubbla jobb just nu, men jag hoppas att allting lugnar ned sig om ett par veckor. Man känner att det börjar bli lite kyligare på kvällarna ochhästarna har börjat fälla, om än bara ytte pytte.

Jiji blir bara finare och finare, och jag har peppar peppar hittat ett nytt bett att bl.a. hoppa på som verkar funka super! Ska bli mycket intressant att få prova det på tisdag, då hoppträningarna på Kungsnäs drar igång igen, längtar! Sen så har jag även funderingar på att uppfinna ett eget bett, för jag har egentligen inte riktigt hittat vad jag söker... Önskar att softbit-betten fanns i flera varianter, så det är ett softbit-kimblewick jag ska konstruera när jag blir uppfinnare i framtiden, hade jag tänkt!=) Har även ett par andra ideér på G=) Får ha detta nya bett så länge i alla fall...

Nya jobbet känns bara bra, och det ska bli helt fantastiskt att få vara ledig varje helg framöver, kan inte fatta att det är sant!

Häromdagen så var Yvonne snäll (som vanligt) och fotade oss lilte på ridbanan, när vi jobbade lite för hand och kramades på slutet! =) :



Kolla skuggan!


Stilstudie! Hur rör jag mig? =)





Fina kille!



OCH NU:
STUGAN!


Så här fin utsikt blir det från loftet i nya stugan!




Lilla räven som har blivit kompis med Micke.



De söta fjällfåren som går lösa i byn och uppe på fjället!










Tjusigt, eller hur!?
Nu ska vi på Selånger marknad en sväng, sedan blir det stallet för mig, kanske kan man få med sig Micke också, vore skoj!=)














5 kommentarer:

Hillson sa...

Som jag sagt hela tiden.*Ett mästerligt ekipage du o jijii*Puss Puss vännen.

nina sa...

Tack min lilla Hillson-babie! PUSS

Yvonne sa...

Oj oj oj vad fint det blir i fjällstugan!

Anonym sa...

hej gumman, härligt att se att du trivs på ditt nya jobb, måste ta och ringa dig något och höra hur det går..eleverna början nästa vecka eller?
Kram Maria

Linda sa...

Hey babe! Hoppas att du mår bra! Nu har jag skaffat en riktig blogg, bra va? =) Puss!!!