söndag 5 juli 2009

Söndag






Idag var det också en härlig dag, Yvonne var jättesnäll och fotade mig och Jiji, och jag vet att det blev några riktigt bra bilder, så nu väntar jag med spänning på fotona! Hon filmade oss också några små snuttar.

Det blir väldigt dålig kvalitet när jag lägger in filmer, och jag säger som en gammal ridlärare sa till mig en gång: Hästarna tappar minst hälften av steget när man tittar på det man filmat" =)

Så tänk 100 ggr bättre än vad ni ser på filmen så är det rätt! =) Haha!

Jiji var väldigt mjuk och på något vis mer harmonisk än förut, det känns att massagen han fick i onsdags gett resultat. Några gånger till så blir det här nog riktigt bra tror jag! Han var dock ganska matt, och ville krulla ihop sig, och gärna gå i en lägra form. I galoppen hittade vi inget arbetstempo utan det fick gå lite fortare. Uj uj jag har kortat mina läder alldeles för mycket ser jag! Har tagit bort allt knästöd på sadeln för jag vill verkligen lära mig sitta, men jag måste nog länga lädrena lite ser jag=)

Det var jätteskoj att rida i alla fall!

Nu har jag och Micke precis sett "The wrestler" som var ganska bra faktiskt. Imorgon drar 12 dagars jobb i rad, igång! Jippie...!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman..ni är så tjusiga tillsammans...ajdå vilket arbetsschema..inte roligt..
kram maria