tisdag 17 februari 2009

Hej mina vänner!

Yvonne har fotat Jiji och han ser ut som en riktigt dyr hingst, alt. en lurvig skogsmulle som har smutsig näsa! =) Jag röstar för hingst!

Nu är jag tillbaka. Jag är en ständigt upptagen person just nu,
med massor av plugg, jobb, ridning, renovering hemma, och så får man ju inte glömma bort Micke! Vi hade en jättemysig alla hjärtans dag, vi gick en promenad i våran egen trollskog och det var så vackert ute så man blev nästan tårögd! Solen sken som aldrig förr och snön var vitare än vitast! =) Sen satte vi oss i solen och drack varm choklad, urmysigt. Då kände man att våren var på gång, det droppade från taken och solen värmde faktiskt.
Dagen efter, i söndags, var det en ännu starkare sol, så nu har jag riktiga vårkänslor! (Trots tonvis av snö kvar) Vi hoppade några språng i söndags och Jiji var en riktig stjärna! Jag har kommit på att hindrena inte behöver vara mera än 70 cm höga, för han hoppar som om det vore 1.10 ändå! Så det är perfekt för mig som är lite höjdrädd! ;-)
Igår jobbade jag och la undan ett par supersnygga ridbyxor som jag ska glänsa runt i så snart det blir lite varmare! *längtar* Efter jobbet åkte vi och hämtade lite möbler som vi ska köpa av Mickes syster. Ska förmodligen bl.a tapetsera om i hallen så det blir jättebra med lite fina möbler!
På fredag ska jag, Micke, mam och pap på Södra Berget och äta och se show! Ska bli urkul!
Hoppas att det blir finväder i helgen och att söta Yvonne tar med sig kameran till stallet=)
Hejdå, nu måste jag försöka göra något vettigt...


3 kommentarer:

Anonym sa...

*asg*
En Quarter hingst! ;-)

Klart jag fotar om det blir finväder! Och filmar! Och då kanske du kan filma mig och Nokkis lite också!

Kram!

nina sa...

Nja quarter var väl att ta i... Halvblod/fullblod duger bra! =) Självklart filmar jag dig, säg bara till!!! Kram

Anonym sa...

Hallå i stugan =)
Allt bra?
Sitter och betar igenom alla papper och anteckningar från skolveckan *puh*, men det känns ändå lite bättre än vad det gjorde då =) Mailade Roger om instuderingsfrågor och/eller gamla tentafrågor så vi får hålla tummarna. Hur går det för dej med pluggandet? Kram / Linda