onsdag 31 december 2008

Sista dagen

på 2008.... Det känns nästan lite sorgligt eftersom detta har varit ett riktigt bra år!

Jag skrev på nyårsafton förra året att jag skulle åka till tre ställen: Jersey, Ljungdalen och Piteå. Jerseyresan har blivit framflyttad till 2009, men till Piteå och Ljungdalen har jag ju varit.

Några bra saker med 2008:

-Började på en toppenbra utbildning där jag trivs jättebra, och genom det fick jag praktik på en skola där jag trivs kanon!

-Jag och Ojiji gjorde stora framsteg (tycker jag =) både i ridning och lastning etc. och kunde åka iväg själva och tävla utan att bli jättespända båda två, och uppfyllde mitt lilla mål att rida på godkänd procent på tävling=)

-Jag och Ojiji tog oss till och med iväg på hoppträningar och hade jättekul!

-Besökte trevliga ställen och Micke köpte en fjällstuga på ett mycket fint ställe

-Fick extrajobb på en butik där jag trivs som fisken och får syssla med hästiga saker=)

Det har hänt massor av skojiga saker under detta år, och ett oförglömligt minne är studenthelgen i juni då vi var i Östersund, med underbart väder och en massa skratt med ett härligt gäng=)

Jag är helt övertygad om att 2009 blir minst lika bra, om inte bättre!

Då ska jag åka till Jersey

Och fortsätta tävla och utvecklas med Ojiji, nu ska vi höja procenten och prova minst en kandarklass innan året är slut! Vi ska fortsätta hoppträna och kanske eventuellt (men förmodligen inte=) provar vi att hopptävla nån 90-klass. Ska även satsa på att ta oss iväg och träna dressyr någonstans=)

Ikväll blir det bara lugnt, har fått nog av fest och partaj sedan vi var i fjällen=)

Jag önskar ett GOTT NYTT ÅR!

Och avslutar detta år med min favoritlåt just nu:

Inga kommentarer: