söndag 30 mars 2008

Mot ljusare tider!

Pinsamt i dag. Skulle börja jobba klockan 12.00. Och gissa vad? Ja helt rätt! Jag hade noll koll på att det var natten mot söndag som man skulle ställa fram klockan en timme!!! Jag trodde att det var natten mot måndag som klockan skulle ställas om! Klockan 11.45 klev jag ur duschen (men min klocka var ju 10.45) och ser i tidningen en påminnelse om att ställa fram klockan. Ringer i panik till jobbet för att kolla vad klockan egentligen är.

Som tur var så var det inte någon jätterusch i Birsta idag, så när jag var på plats vid 12.30 var det ganska lugnt i butiken. Jobbade en halvtimme efter slut-tid istället. Tur att det gick bra idag, trots min klantighet! Jag vet aldrig när man ska ställa fram/ tillbaka klockan! Suck...

När jag slutade jobbet så svängde jag förbi Färsta för att kika på dressyrtävlingen. Hann se ett par ekipage i MSV B:3. Väldigt fina hästar! Maffiga saker - inte som lilla spinkiga Ojiji! Jag blev riktigt tävlingssugen och jag hoppas att tävlingen 27/4 blir av!!! (Tur att jag inte tävlade idag - då hade jag missat hela kalaset med en timme!)

Nu har vi ätit lax och hockeyn börjar strax. Jag måste nog kika litegrann, det är ju riktigt spännande nu! Måste också hinna titta på vad jag ska ta upp med eleverna när jag har egen undervisning nästnästa vecka. Ekologiskt tema...Hmm...

Imorgon blir det GIF-match och inget stall för min del. Min vän Sofia har två biljetter så man får pallra sig iväg. Men det blir nog skoj!

Hej svejs!

3 kommentarer:

Helen sa...

Men, jag va ju i Birsta idag. Exakt vart va det du jobbade då? Nästa gång ska jag bannemig smyga förbi isåfall och säga hej:)

Anonym sa...

hallå där gumman ja du man ställer fram utemöblerna och man ställer undan dem...så har jag lört mig hur man ska göra me klockan men för att lära sig det måste man ju först och främst lära sig vilken dag man ska göra det på=)....kram maria

Anonym sa...

Helen: På apoteket shop. Jas banne mej det får du allt ta å göra!
Maria: Ja precis det är ju just vilken dag det gäller! Trodde att det var idag jag=)