söndag 20 januari 2008

Vilken underbaring!



Bilderna kommer härifrån
Såg sammandraget från världscupen i hoppning nyligen, riktigt kul att se! En spännande omhoppning där Jessica Kurten var enastående då hon galopperade fullt ös medvetslös mot sista hindret och jag skrek rakt ut för jag trodde att de skulle fortsätta rakt igenom. Libertina verkar vara en helt fantastisk häst som taxerade om och hoppade ändå!!! Det var det häftigaste jag sett på länge, jag var helt svettig efter hennes ritt. Men så gick hon ju och vann också!
RGB blev trea på en superfin ritt.
Men det ekipaget som ändå gjorde starkast intryck på mig, var Judy-Ann Melchior och Levisto Z. Vilken otroligt söt och samtidigt vacker häst, som ser ut som en ponny! Har bara sett lite av honom förut. Judy-Ann ville inte sluta klappa honom efteråt och pussade honom när de skulle gå från banan. Hon var den enda som klappade hästen direkt efter sista hindret och man såg verkligen hur mycket hon tycker om hästen! Väldigt kul att se dem tillsammans, och de var felfria dessutom!
Hoppningen i fredags gav verkligen mersmak så nu blir det hoppning för hela slanten. Nejdå, men det går ju inget vidare i dressyren så nu får man väl så lov att ägna sig åt hinder (!) lite mera.
För övrigt har jag inte gjort något spännande i helgen, ridit, städat, ätit god mat, slappat. Skönt!
Nu ska jag gosa ner mig i sängen och kika på TV. =)

Inga kommentarer: